Klacht: Slecht geluid en slecht zicht

op 30 mei 2017 over Toppers in Concert in de categorie Feest/Festival/Evenement

Toppers vrijdag 26 mei 2017
Ik ben Gerard Joling fan vanaf het eerste uur gewoon omdat Gerard fantastisch kan zingen.
Regelmatig naar zijn concerten en andere optredens geweest.
Nu dan eindelijk naar deToppers. Ik zoek naar kaarten op hun eigen web-site en zie dat de allerbeste plaatsen uitverkocht zijn. De Diamond eerste ring business Seats kaarten kosten oorspronkelijk 75 euro per stuk maar ik betaal elders 115 euro per stuk inclusief verzekering.
We gaan met de trein naar Amsterdam met korting voor 20,50 euro per persoon.
Rond 18.00 uur arriveren op Amsterdam Arena en de sfeer is fantastisch. Een en al gezelligheid met allerlei eet kraampjes, souvenirs, muziek, 100% NL plein en veel veel verklede gasten in het thema van de show wild west thuis best. Ik bestel een witte wijn en een spa blauw voor 8,25 euro. Lekker wijn maar dat mag dan ook wel. Bij een kraampje nemen we een hamburger die er ondanks de drukte zeer verzorgd en smakelijk uitzag en ook zo smaakte. We besluiten om 19.00 uur de Arena in te gaan om onze plaatsen op te zoeken en de sfeer te proeven en te zien hoe alle gasten de Arena binnen stromen. Geweldig, wat een sfeer, wat een goede DJ. Muziek van Marianne Rosenberg, YMCA, Country, pop, Hollands en meer opzwepende muziek knallen ze de arena in. Het decor vind ik tegenvallen maar wellicht verandert het als de show begint. Inmiddels zijn alle 66.000 gasten binnen en de klok tikt weg. Er wordt gestart met het Wilhelmus en dan de grootse entree. Uhm grootse entree…niets van gezien. Hee ik had toch de beste plaatsen…Diamond van 75 euro en uhh betere plaatsen waren er toch niet te krijgen…och denk ik snel die komen met de hele stoet deze kant op…maar nee hoor via de andere kant van de arena naar het podium, geen huifkar, geen paard, geen dansers gezien maar erger nog ik hoor ze door het slechte geluid nog eens niet zingen. Maar goed het uitje van inmiddels al 350 euro, heb ik mijn zus cadeau gedaan dus we zingen uit volle borst de regels mee die bij elk lied op de grote schermen verschijnen. Mijn zus en ik zijn bekend met alle liedjes dus dat is een pre. Het decor valt mee doordat ze er van alles mee kunnen doen maar je bent wel telkens een Topper kwijt. Eerlijk gezegd heb ik de hele avond niets of nauwelijks iets gehoord van Jeroen van de Boom en van René Froger. Van Gerard Joling heb ik wel alles gehoord maar dat komt uiteraard ook omdat ik zijn hele repertoire zo goed als van buiten ken. Al met al vielen de Toppers erg tegen. Grand and Forsyth, och leuk om te zien maar vocaal het minste van de avond. Maar dan Country Wilma, wat fantastisch dat deze oudere dame de hele arena op z’n kop zet, geweldig. Het ballet is zoals altijd op dvd te zien is ook hier geweldig, wat een kwaliteit. Wat ze bij Toppers echt goed doen zijn de jonkies introduceren. Zo is er een formidabel optreden van Andre Hazes, Jan Smit en zoon Froger and Friends. Deze generatie laat de Arena uit zijn voegen barsten zoals het hoort. In het begin was er Pleun en die kan zelfs met slecht geluid fantastisch zingen. Op het einde van de avond komen er uit een onverwachte hoek van het stadion bekende klanken, ja hoor Guus Meeuwis maakt zijn entree en de Arena dondert en Bliksemt door het Amsterdamse. Al met al een enorm groot meezing festijn waar ze voor de komende jaren toch iets beter op moeten gaan letten hoe de ervaring is voor de gasten. Die hebben er vele honderden euro’s voor over maar willen dan wel goede kwaliteit en goede plaatsen voor hun geld anders is het volgend jaar misschien nog moeilijker om twee avonden vol te krijgen.
Toppers, nog een keer….jazeker

Compensatie

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Toppers in Concert

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Toppers in Concert nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bertheessels