Klacht: Situatie op de Nederlandse autosnelwegen steeds levensbedreigender

op 02 september 2016 over Politie in de categorie

Dagelijks bereiken mij berichten over ongevallen met vrachtwagens.
Mijn ervaring is dat het merendeel zich niet houdt aan de maximaal toegestane snelheid. Veelvuldig kantelen vrachtwagens (overbelading) of rijden door de middenberm naar de andere rijrichting met alle dodelijke gevolgen van dien. Veelvuldig betreft het hier buitenlandse vrachtwagens.
Naar mijn mening is de verkeersdienst van de KLPD nalatig in de controle van van het vrachtverkeer op snelheid, mankementen aan vrachtwagens en gedragingen van chauffeurs hetgeen aan de lopende band mensenlevens kost.

De hoogste tijd dat de beschikbare middelen in grotere mate worden ingezet op deze categorie verkeer, zodat ik me veiliger kan gaan voelen op autosnelwegen. Het zal toch hopelijk niet zo zijn dat men vanuit economisch perspectief een oogje dichtknijpt en mensenlevens minder prioriteit hebben.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J.M.M. Stieger