Klacht: Ruil/terugbreng conflict

op 03 oktober 2016 over Both Schoenen in de categorie Schoenenwinkels

Op 30 augustus 2016. Keek ik rond in de mannen vestiging van Both aan de lijnbaan te Rotterdam centrum.

Ik was op zoek naar bruine instappers (Loafers).
Mijn oog viel op een paar en werd geholpen door een mannelijke medewerker tevens eigenaar van de zaak. De schoenen koste 325 euro.

Na het passen van de schoenen wilde ik eerst nog ergens anders kijken voor mogelijk een soort gelijk paar voor een goedkopere prijs.
Dit vertelde ik aan de eigenaar en zei het volgende:” Dan maakt u een fout, want dit zijn top schoenen. Geen probleem tot straks”

Zonder succes kwam ik terug in de winkel van Both.
Ik vertelde dat ik de schoenen kwam kopen en dat ik de schoenen graag wilde passen onder mijn pak. Het pak had ik bij me en kon deze helaas niet aandoen in de Both. Ik gaf aan dat ik naar de pakkenzaak zou gaan waar ik mijn pak kon aandoen met daaronder de schoenen van Both en een paar schoenen van de pakken zaak.

Ik stelde de volgende vraag aan de eigenaar van Both:
“Stel dat ik na het passen de andere schoenen beter vind staan onder mijn pak, is het dan mogelijk om het paar van u terug te brengen?”

De eigenaar beantwoorde mijn vraag vervolgens met:”
Dan maakt u Wederom een grote fout, maar dat is geen probleem hoor. U kunt ze ander gewoon terug brengen”

Met een goed gevoel heb ik de rechterschoen van Both onder mijn pak gepast naast een andere schoen aan mijn linkervoet.

Mijn keuze viel op de schoen van de pakkenzaak.

Op 31 augustus 2016 ging ik terug naar het zelfde Both filiaal en werd wederom geholpen door de mannelijke eigenaar.

Ik vertelde dat ik de schoenen terug wilde brengen en overhandigde de bon en de schoenen. De eigenaar deed en zei het volgende:

Hij bekeek de schoenen en zijn blik viel op een zwarte vlek aan de onderkant van de rechterschoen van het paar. “Ik kan de schoenen zo niet terug nemen, ik heb ze zo niet aan u verkocht. Dit zijn interne afspraken en zo kan ik ze niet meer doorverkopen”

Ik vroeg nog of hij ze anders kon schoonmaken, maar dat wilde de eigenaar niet. Ik heb de schoenen enkel gepast in een andere winkel en dat wist hij van te voren. (De gebruikers schade) zoals hij het noemde is nauwelijks te beperken als je de schoenen past.

Het vervelende van alles is dat Both Rotterdam geen Retour beleid etc op hun website heeft. Op de bon staat alleen dat ruilen/terugbrengen binnen 8 dagen moet.

Na een heftige discussie, kwam de eigenaar met de kreet “Koop = Koop en je nam de schoenen mee naar een andere winkel” dat klopt inderdaad! Echter is mij mondeling toegezegd dat mijn koop geen vaste koop is en hij wist van te voren wat ik zou doen met de schoenen. Ik kon ook nergens lezen of weten onder welke omstandigheden ik de schoenen niet meer terug mocht brengen. Uiteraard moet ik de schoenen niet (gebruiken). Ik heb de rechterschoen hoog uit 3 minuten aangehad.

De eigenaar wil er niks van weten en laat mij met de schoenen zitten.
Na meerdere keren langs de winkel te zijn geweest kom ik geen stap verder en ben ik erg teleurgesteld.

Ik heb ook een email gestuurd naar Both, Deze werd niet beantwoordt.
De eigenaar wilde bekijken wat hij voor me kon doen en zou mij na een week terug bellen. Dit gebeurde niet en ik moest weer terug naar de winkel gaan om vervolgens aan te horen dat hij mij 32.50 euro wilde toegeven.

Ik heb helaas niks aan de schoenen en kocht ze uit nood. Op marktplaats zijn de biedingen ook niet serieus!

Wanneer ik de schoenen terug kan brengen en een geldbedrag ontvang. Dit hoeft echt niet de volle 325 euro te zijn maar ook geen lachertje!

Of als ik de schoenen kwijt kan voor 250 euro.

Alle klachten die gemeld zijn door Wouden