Klacht: Risico opslag

op 09 augustus 2017 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

10 jaar geleden heb ik op advies van De Hypotheker een Solide Koers Hypotheek afgesloten die werd betiteld als hun huisproduct. De hypotheekverstrekker is SKP Oosteroever, onderdeel van Directbank, onderdeel van Fortis. De rentevastperiode is 20 jaar. Inmiddels is de waarde in de spaarpolis (welke loopt bij Reaal) dusdanig dat het risicodragend deel lager is dan de WOZ waarde.

De Hypotheker beweert echter dat de spaarpolis en de hypotheek niet rechtstreeks en per definitie aan elkaar zijn verbonden. Hier heb ik nooit bewust voor gekozen. Het is ook nooit mijn bedoeling geweest dat deze spaarpolis ergens anders voor bestemd zou zijn dan voor het aflossen van de hypotheek.

Mijn concrete klacht is dat ik risico opslag betaal zonder dat dit risico nog aanwezig is. Daarnaast is mijn klacht dat De Hypotheker mij een compleet product heeft verkocht als huisproduct van De Hypotheker waar nu nadelen aan lijken te kleven die mij destijds niet zijn gemeld.

Ik ben tevreden wanneer de risico opslag niet meer in rekening wordt gebracht en het teveel betaalde aan mij wordt teruggestort.

Wanneer hierover nieuwe afspraken moeten worden gemaakt op de verpanding of welke koppeling dan ook van de spaarpolis aan de hypotheek wil ik graag dat De Hypotheker dit regelt.

De geboden oplossing is nu enkel dat ik kan oversluiten met boeterente of maar een ander huis moet kopen. Dit is mijn inziens geen oplossing.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

Bericht van De Hypotheker

1 week geleden - Beste Arjan, Wat vervelend dat u ontevreden bent over het hypotheekproduct dat u tien jaar geleden op advies van ons hebt afgesloten. Ik ga je klacht doorzetten naar de afdeling Consumentengeschillen. Zij zullen contact met u opnemen en optreden als bemiddelaar tussen u en de vestiging. Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen Afdeling Webcare (hoofdkantoor De Hypotheker)

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Arjan Nederhand

12 uur geleden - Beste Lotte, Inmiddels meer dan een week geleden heb ik een soort van ontvangstbevestiging van jullie ontvangen waar jullie nog een paar aanvullende vragen stellen. Inmiddels is het al weer anderhalve week stil. Arjan N.

Alle klachten die gemeld zijn door Arjan Nederhand