Klacht: Revisie en (de)montage volvo V40 T4 door Garage Oranje Peijl

op 24 januari 2014 over Oranje garage van der Peijl in de categorie klachtmelden

december 2011 heb ik het motorblok van mijn Volvo V40 T4 laten reviseren door garagebedrijf Oranje peijl Volvo te Nijmegen. Oranje Peijl heeft allereerst een diagnose uitgevoerd en heeft mij vervolgens geadviseerd om het motorblok gedeeltelijk te laten reviseren, omdat de schade door jarenlang gebruik redelijk was.

Om lang verhaal kort te maken heb ik vanaf januari 2012 problemen gehad door uiteindelijk oorzaken gekoppeld aan revisie en (de)-monteren. Oranje Peijl heeft mij constant geadviseerd dat alles goed zou zijn en dit is ook gedocumenteerd middels rekeningen en mailverkeer!
Ik zat nog steeds met een olieverbruik na revisie en kreeg daarbij als klap op de vuurpijl in april 2013 een schade aan kleppen, etc. Ik heb toen de volvo door een andere garage laten openmaken, ondanks het herhaaldelijk communiceren met van der Peijl tevens de bevestigingen dat alles goed zou zijn.
Bij mijn aanwezigheid zijn toen diverse basisoorzaken voor het olieverbruik en voor de schade in april 2013 naar voren gekomen. Oranje Peijl heb ik hiermee geconfronteerd en het is uitgelopen tot een juridisch conflict.

Ik zit nog steeds met een defecte volvo en heel veel onkosten! Hoe kunnen wij dit het beste oplossen, want juridisch waren er ook wat problemen door een niet goed uitgevoerd technisch onderzoek en de hele zaak wordt opnieuw herzien door een andere partij!

Ik hoop dat ik via deze weg, wat meer vaart kan brengen in de zaak richting Oranje Peijl. Ik wil de volvo gerepareerd hebben en dat zij hun afspraken nakomen. Het enige onenigheid is dat ik dit niet meer door hun wil laten doen, omdat zij mij voor de gek hebben gehouden (kan informatie sturen, want heb alles gedocumenteerd) en er is een andere garage, die mij de volvo goed kan repareren. Ik zit dan met de onkosten! Het olieverbruik dient opgelost te worden en de schade aan de kleppen door de verkeerde kleptiming!!

Olieverbruik inwendig oplossen. hiervoor moet het motorblok inwendig nagekeken worden en defect opgelost te worden.
schade aan kleppen door verkeerde kleptiming door montage. De volvo is namelijk alleen maar bij hun geweest en na revisie is deze tot 4 keer terug geweest, maar steeds weer problemen!!
Onkosten dienen vergoed te worden!!
Hierboven genoemde punten wil ik door een andere betrouwbaardere garage laten uitvoeren!

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Oranje garage van der Peijl

Alle klachten die gemeld zijn door Mhaouia