Klacht: Rendement Uitgeverij uiterst misleidend !!

op 29 augustus 2016 over Rendement in de categorie Magazines

Een aantal maanden geleden heb ik telefonisch toestemming gegeven voor 2 proefabonnementen van 3 nummers tegen een betaling van alleen de verzendkosten.
Omdat ik reeds eerdere ervaringen heb gehad en zeker niet aan een abonnement wil vastzitten heb ik letterlijk gevraagd of ik ergens aan vast zat. Er werd mij duidelijk verteld, dat het ging om een vrijblijvende kennismaking die na 3 maanden zou stoppen!!

Nu krijg ik 2 facturen toegestuurd voor een abonnement via stilzwijgende verlenging tot aan 1 januari 2017. Hier ga ik niet mee akkoord

Deze klacht schriftelijk gemeld bij Rendement Uitgeverij, en gevraagd de betreffende facturen te crediteren. Rendement geeft aan dat er na het telefonisch contact een mail gestuurd is waarin verwezen wordt naar de verkoopsvoorwaarden dus dat ze juridisch in het gelijk staan. Dat mag dan wel zo zijn maar is het mondeling verkeerd inlichten van mensen (lees: voorliegen) ook juridisch te verantwoorden? Ik lees meerdere gelijkaardige verhalen op deze site dus de telemarketing is op zijn minst gezegd misleidend.
Rendement geeft aan om uit coulance 1 factuur te crediteren. Ik vind dit onacceptabel!! Ik ben uitgegaan van het woord van de verkoper!

Na een 2e telefonisch contact blijft Rendement verwijzen naar zijn verkoopsvoorwaarden waarbij gemakshalve voorbij wordt gegaan aan het feit dat er mondeling andere dingen gezegd zijn. Ik vind dit uiterst moeilijk te verkroppen!

Creditering van beide facturen !

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rendement over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht MPS Hoveniers

4 maanden geleden - Na een pittig gesprek toch tot een oplossing gekomen: beide facturen zijn vervallen en abonnementen geannuleerd. Verder zijn onze gegevens geblokkeerd en zullen wij niet meer benaderd worden door het verkoopteam.

Alle klachten die gemeld zijn door MPS Hoveniers