Klacht: Remschijven ten onrechte afgekeurd.

op 20 juni 2018 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

L.s.
Begin deze maand heb ik mijn auto uitgeleend aan mijn zoon vanwege een verhuizing.
Vorige week liep de rem rechts voor aan, sleepte en rookte.
na overleg met de vaste garage in Spijk, Gelderland, werd voorgesteld om even bij Kwikfit Maastricht binnen te gaan en na te laten kijken.
Aanbevolen werd om remblokken vóór te vervangen, tevens werd mijn zoon gevraagt of de remschijven ook vervangen mochten worden omdat een schijf heetgelopen was, hij ging accoord.
Gemaakt, afgerekend, €402,00 na het ophalen van het voertuig liep het rechterwiel weer aan en rookte, gebeld naar Kwikfit; dit was heel normaal en kon wel 200 km duren voordat het weg zou zijn.
Dit was vrijdag 8 juni. Zondag 10 juni een paar honderd meter op de autosnelweg bij Maastricht, de auto reed niet harder dan 40 km per uur, direct gestopt en de ANWB gebeld.
Diagnose; nieuwe remblokken en nieuwe remschijven gemonteerd.
Rem RV is heet gelopen, remzuiger zat vast, ingespoten en weer gangbaar gemaakt.
Aanbeveling thuis nogmaals remmen laten controleren, ook LV.

De controle is gedaan door een Kwikfit filiaal in Doetinchem (garantie) en goed bevonden!
De oude remschijven heb ik laten ophalen in Maastricht en laten nakijken door de APK keurmeester van mijn vaste garage, de schijf van rechts voor, was licht verkleurd en bijde in goede conditie, na wederhoor met Kwikfit leek het beter om de schijven te vervangen want; er zouden scheurtjes in kunnen komen!
De rechter remcilinder was dus vastgelopen en nu ga ik ook twijfelen of de remblokken wel versleten waren!
Mijn Astra heeft APK en grote beurd gehad op 28 maart!

Als de remcilinder weer gangbaar gemaakt zou zijn, kon de klacht mijn inziens verholpen zijn.
Nu moet werk ook betaald worden en ben ik accoord met de kosten van €167,00 voor een set nieuwe remblokken incl. montage.( de meeste garages rekenen niet meer dan €100,00 incl.montage)

Ik wil het bedrag van €232,00 terugvorderen en het terugzetten van mijn oude remschijven.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwik-Fit

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwik-Fit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Astrarijder