Klacht: Remblokken

op 14 januari 2014 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Aangezien ik sinds een dag een licht schurend geluid hoorde bij het remmen met mijn (tweedehandse) Fiat Seicento welke net 2 maanden in mijn bezit is, ben ik om die reden naar Kwikfit in Amersfoort gereden, aangezien dit filiaal vlakbij mijn werk gevestigd is kon ik er nog even snel naar toe na mijn werk, omdat ik liever niet langer dan nodig wilde doorrijden met dit euvel.
Ik was op dat moment de enige klant omdat het aan ’t einde van de dag was.
Er stonden 3 monteurs loom aan de balie te hangen, een van de mannen stond mij te woord, ik vertelde hem dat ik vermoedde dat mijn remblokken waarschijnlijk op waren. Daarop ging hij samen met mij naar m’n auto, en met een lamp keek hij hoe de zaken ervoor stonden.
Deze meneer vertelde mij dat hij zag dat de remblokken finaal op waren, en dat verder rijden erg gevaarlijk zou zijn.
Echter was er geen tijd meer om deze op dat moment te vervangen, want dat zou niet meer lukken binnen een half uurtje, het zou minstens drie kwartier in beslag nemen.
Dus was het advies om mijn auto te laten staan zodat ze de volgende dag ermee aan de slag konden…
Maar dat was voor mij geen optie, want ik moest toch ook weer thuis zien te komen. (20 minuten rijden naar mijn huis)
Dus ik zei: dan moet ik het risico maar nemen om toch naar huis te rijden, waarop mij nogmaals op het hart werd gedrukt dat dit erg gevaarlijk zou zijn.
Vervolgens ben ik heel voorzichtig met regelmatig gebruik makend van afremmen op de motor, en van mijn handrem om de vaart eruit te halen, naar mijn eigen garage gereden.
Met dezelfde klacht kwam ik heelhuids aan aldaar, en mijn garagehouder heeft even goed gekeken, en hij zag dat er niets aan de hand was… de remblokken zijn nog behoorlijk dik zei hij. Voor alle zekerheid maakte hij nog even een proefritje, maar ook dat leverde geen remproblemen op…
Om echt zeker te zijn keek hij toch nog even met een andere lamp op een buigzaam steeltje, maar zijn eerste constatering bleef staan, de remblokken zijn nog dik zat. Hij ontdekte wel waar het licht schurende geluid vandaan kwam bij deze laatste controle, er zit een randje roest op de remschijven waardoor dit geluid was ontstaan… Dus ik kon geheel gerustgesteld weer huiswaarts keren.
Dus u begrijpt mijn verontwaardiging over de conclusie Kwikfit. Zij probeerden mij op te lichten, iets anders kan ik er niet van maken.

Er is geen oplossing, het feit poging tot oplichting is voor mij duidelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door M.P.