Klacht: Rekenen in Mijn ABP

op 06 juli 2016 over ABP in de categorie Pensioenen

Ook ik kan ineens niet meer berekenen wat ik pp een bepaalde datum aan pensioen ga krijgen. Een jaar geleden kon dat nog wel. Na contact te hebben gehad, steeds excuses en sorry, maar daar heb ik niets aan. Mijn vrouw moet voor september 2016 gaan beslissen of ze op een bepaalde datum met pensioen wil gaan zodat ze nog een premie mee krijgt. Zo kan ik nooit berekenen wat dit voor invloed heeft. ZEER SLECHT. Doe dan iets digitaal of maak een goed programma zoals voorheen.

Als ik weer digitaal kan zien wat ik aan pensioen krijg op een bepaalde datum. Zo kan ik niets plannen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABP een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABP

Heeft op 06 juli 2016 om 15:08 geantwoord

Beste meneer Christiaanen,

Ik begrijp dat u boos bent en graag zelf berekeningen wilt maken in MijnABP. Echter MijnABP is een extra service, geen verplicht kanaal. Doel van MijnABP is om onze deelnemers maximaal te informeren. Dit lukt helaas niet in alle gevallen. De mogelijkheden die MijnABP biedt zijn allereerst afhankelijk van de pensioensituatie in het algemeen, maar ook van de specifieke situatie van de individuele deelnemer, zoals u. Het kan dat hierdoor geen juiste berekening wordt gemaakt. En dat willen wij niet. Wij willen u wel een juiste berekening tonen.
Mijn collega heeft aangeboden bedragen voor u op te zoeken en wellicht heeft u iets aan het pensioenoverzicht. Ook kunt u een berekening aanvragen als de pensioendatum binnen nu en 2 jaar ligt. Ik kan helaas geen andere oplossing bieden. Excuses voor het ongemak.

Cindy - Webcare Team ABP

Heeft op 07 juli 2016 om 05:44 geantwoord

Erg jammer maar waarom kon dit een jaar geleden nog wel. Wat is er bij mij zo specifiek dan. Ik zou het niet weten.

Alle klachten die gemeld zijn door bbawilly