Klacht: rare bankzaken

op 27 september 2016 over Van Til in de categorie Meubelwinkels

In januari kochten we een bank bij Van Til. Die werd eind februari geleverd. Heel snel merkte ik dat de bank in een hoek inzakte en een vreselijk geluid produceerde. De monteur die in april kwam vond dat ik de ( nieuwe) bank, beter moest onderhouden, in de was moest zetten ( heb ik gedaan) maar dat hielp niks. Dat doorzitten (vele centimeters) vond ie normaal. Maar ik zou nog horen. Eind mei heb ik nog eens van Til gebeld en op 6 juni is mijn bank opgehaald. Uiterlijk eind augustus zou ik een nieuwe krijgen, want repareren kon niet. We kregen voorlopig een leenbank, die erg oud, lelijk en doorgezeten was. We hebben beide rugproblemen, vandaar ook de nieuwe bank. In september belde ik met van Til waar onze nieuwe bank bleef. Bij van Til ontkende de klantenservice mevrouw in eerste instantie dat ik uiterlijk eind augustus de bank weer terug had. Ze kon geen mail vinden. Gelukkig had ik de brief bewaart. De service dame vertelde dat de fabrikant op leer zat te wachten. Dat was op donderdag. Op maandag was het nieuwe leer plotseling aangekomen. We zouden een andere leenbank krijgen, vanwege de rugproblemen, die na een fiets ongeluk, groter waren geworden). We kregen de keus uit twee identieke, anderhalfzitters, die nog meer doorgezeten waren. De mannen van van Til hebben toen een tuinbank in huis gezet, zodat we wat hoger konden zitten. Ik kreeg vrijwel direct een telefoontje dat ik de nieuwe oude bank op 7 oktober kon verwachten. Vanmiddag stonden plotseling twee mannen van van Til op de stoep, met onze nieuwe oude bank. De tuinbank werd weer in de tuin gezet en het plastic kwam van de bank. Ik zag meteen fors kleurverschil, aan alle kanten, voor, achter, zijkant. Daar heb ik foto\’s van gemaakt. De mannen belden met van Til en mij werd korting aangeboden, die ik geweigerd heb. De bank werd weer in de auto geladen en de tuinbank weer in huis gezet. Ik heb geprobeerd de klantenservice te bellen, maar die werken maar halve dagen. Dat vind ik eigenlijk vreemd, gezien het aantal klachten dat ik alleen al produceer.

Ik wil de aankoopsom terug. Het vertrouwen en plezier zijn volkomen weg. Ik voel me opgelicht. Bovendien is de bank ook niet nieuw. Het is de oude met een paar nieuwe leren lapjes. We hebben ongeveer drie maanden onze bank bezeten. Hij is al langer weg dan we hem gehad hebben. Ik vind het ook heel erg dat we op een tuinbank moeten zitten. De banken die we hiervoor hadden waren te laag, maar erg mooi en in goeie conditie. Nu moeten we maar afwachten wanneer we eindelijk weer normaal kunnen zitten. Ik vind het ook belachelijk dat een bedrijf als van Til, maar twee leenbanken heeft.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Til over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht I. Eggink

2 maanden geleden - Vanmorgen gesprek gehad met een dame van van Til. Ze geven de leverancier drie weken de tijd om te reageren. Ik had de bank van gisteren moeten houden, dan had ik iets gehad om op te zitten. Ik zei dat ik daarom gevraagd had, maar dat het niet mocht. Tot drie maal toe zei de dame dat alles meer zei over mij dan over van Til. Bij de derde keer zei ik, dat is dan drie keer. De klacht zou beoordeeld worden door hogerhand, maar hogerhand was tijdelijk afwezig.Intussen zitten we op de tuinbank, met twee versleten ruggen en een met extra schade, door een fietsongeluk vijf weken geleden. Ik wil zo graag normaal kunnen zitten. Oja, de dame zit zes kilometer van het magazijn, dus kan ze niet in de gaten houden wat er als leenbank weggaat.

Reactie van de melder van de klacht I. Eggink

2 maanden geleden - de problemen lijken opgelost te worden; we krijgen de lappenbank vrijdag, tot onze nieuwste bank arriveert. Geen naar gesprek dit keer, alleen de waarschuwing dat mijn honden niet op de bank mochten en geen beschadigingen mochten veroorzaken... Ik hou deze klacht graag nog even in de lucht, omdat ik niet weet hoe het verder gaat.

Alle klachten die gemeld zijn door I. Eggink