Klacht: Proefabonnement die automatisch zou stoppen ( dus niet)

op 23 mei 2016 over Rendement in de categorie Magazines

Ik heb een tijd geleden een abonnement van Rendement opgezegd. Daarna werd ik gebeld met een aanbieding voor een proefabonnement, deze zou automatisch stoppen. In eerste instantie kreeg ik de toegangscodes niet en heeft Rendement daarom het proefabonnement met een maand verlengd. Daarna heb ik een factuur gekregen voor een abonnement van een half jaar. Daarop heb ik met Rendement gebeld, dat dit niet de bedoeling is. Ik zou voorwaarden gehad hebben waarin dit vermeld stond. Deze voorwaarden heb ik nooit ontvangen en dit heb ik in een mail kenbaar gemaakt. Als ik dat geweten had, dan had ik nooit een proefabonnement genomen. Inmiddels heb ik een derde herinnering gehad. Ik heb weer contact opgenomen met Rendement. De mevrouw die mij te woord stond vertelde dat ze geen enkel abonnement hebben die automatisch stopt. Dat zou ik misschien verkeerd geïnterpreteerd hebben. Als ik de klachten zo lees zijn er wel erg veel mensen die verkeerd interpreteren. In eerste instantie vertelde ze mij dat ze nooit een opzegging van mij ontvangen had en dat ik nu te laat was met opzeggen. Het abonnement zou weer met een half jaar verlengd worden. Toen ik zei dat ik op 19 januari 2016 een mail gestuurd had waar duidelijk in stond dat ik het abonnement per direct wilde stoppen. Zei ze dat ik dan wel verplicht was om de factuur voor het eerste half jaar te betalen omdat ik die mail 4 dagen te laat verzonden had. Als ik niet zou betalen dan word het aan een incassobureau overgedragen. Dan komen er extra kosten bij en dat zou toch zonde zijn. Ik vind het een zeer vervelende situatie omdat er een bedreigende toon gezet wordt. Als er niet betaald wordt dan gaat het naar het incassobureau. Ik heb een tijd verschillende abonnementen van Rendement gehad, die ik opgezegd heb, omdat ik elders een abonnement van een ander vakblad heb, die ik voldoende vind. Het verbaasde mij overigens dat ik weer een factuur kreeg omdat ik door de eerste factuur een streep gezet had. Ze zouden deze laten vervallen ik moest alleen even een bevestiging sturen dat ik het abonnement per direct wou beëindigen en dat heb ik dus in mijn mail van 19 januari direct gedaan.

Concluderend. Het is misleidend, telefonisch bedreigend en het komt neer op afpersing.

Ik zou pas tevreden zijn als Rendement de factuur laat vervallen en mij nooit meer telefonisch benaderen over abonnementen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rendement over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

Bericht van Rendement

9 maanden geleden - Beste lezer, Vervelend dat voor deze klant de algemene voorwaarden niet duidelijk waren. Voor verdere vragen omtrent onze abonnementen, en/of eventuele klachten kan er contact worden opgenomen met klacht@rendement.nl, dan zoeken we direct naar een passende oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door webster100