Klacht: Politie heeft toch voorbeeldfunctie? Verkeersovertreders aan de lopende band!

op 05 augustus 2016 over Politie in de categorie

Beste,

ik stoor me mateloos aan de politie in NL. Zij overtreden alsmaar de wet en krijgen daarvoor nooit boetes! Waarom denken zij alles te mogen wat een ander niet mag? Waarom bekeuren ze ons burgers (vaak terecht) maar denken ze dat ze zelf overal alles mogen wat verboden is? Omdat ze politie zijn? Voelen ze zich meer dan gewone burger? Ze zouden toch juist het goede voorbeeld moeten geven?
Zie bijgaande foto welke ik afgelopen woensdagmiddag 3 augustus 2016 maakte in Nijmegen (14:26u), je mag daar niet linksaf slaan, politie doet het toch, je mag daar niet op verdrijvingsvlakken staan laat staan erop voorsorteren, politie doet het toch, er was geen sprake van spoed, geen zwaailicht, geen sirene, en zelfs geen knipperlicht aan terwijl ze (want het was een vrouwelijke politiemedewerker) vanuit de rijstrook waarin ook ik stond te wachten linksaf sloeg. Zeer gevaarlijke situatie, fietsers keken dan ook zeer vreemd op. Overigens reed een collega politie (met busje ) haar voor en deed precies hetzelfde, ook hier geen spoed, geen sirene, geen lampen, geen haast. Gewoon omdat ze de stoplichten waarschijnlijk te lang vonden duren en dachten \”wij mogen dit wel\”. Zeer gevaarlijke situaties waar ik me mateloos aan kan storen.

Zodra ze zelf het goede voorbeeld geven en ook gewoon volgens de regels rijden! En minimaal excuses aanbieden voor dit misdrijf.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ramon_W