Klacht: ouderen binnen de vakbond

op 07 maart 2016 over FNV in de categorie Vakbonden

Geachte Heer/Mevrouw

Hierbij dit schrijven van mij

Naar 45 jaar lidmaatschap wil ik graag reageren over deze groep leden die de bond groot gemaakt hebben.

Mijn ongenoegen gaat over het feit wat we juridisch en technisch binnen de bedrijfspensioenen PMT en PME als afgevaardigden gedaan hebben, tegen het bestuur in de onderhandelingen.
De bedrijfspensioenen is een zeer grijs gebied.

Hebben we wel de juiste mensen in de afgelopen 20 jaar in de onderhandelingen gehad.

Eerst meer premie betalen, toen het midden loon berekening vijf jaar terug.

Nu de inlevering en vervallen indek.

Zelf heb ik in het kader or en cao gezeten en toen meegedaan met de stakingen, nu willen jullie dat we weer op de straat gaan voor ons pensioenen. DIT VINDT IK EEN SLECHTE ZAAK.

Waarom niet onderhandelt over een nivellering bij de bedrijfspensioenen bijvoorbeeld pas inleveren vanaf €10000 bruto, daarna vanaf -0,5 %.

Met vriendelijke Groet

J.C. Geraedts
lidmaatschap nummer 2721605

Een beter beleid voor de ouderen die nog goed vertegenwoordig zijn.

Reactie van de melder van de klacht sjaak Geraedts

1 jaar geleden - Hoe staat er het mee, wel graag een bericht wat over dit email.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 12 september 2016 om 09:35 geantwoord

Heeft op 13 september 2016 om 11:28 geantwoord

De brief was nog tijdens mijn lidmaatschap, de klacht is juridisch rechtsgeldig en dus het op de hoogte houden van de ontwikkelingen komen mij ook toe.

Alle klachten die gemeld zijn door sjaak Geraedts