Klacht: Opzegtermijn 2 maanden

op 17 april 2016 over Vereniging Eigen Huis in de categorie Stichtingen en verenigingen

Ik zag op mijn afschrift dat de contributie tot 1 mei loopt. Tijdens het opzeggen zag ik dat het opzegtermijn 2 maanden is! Voor mij is nu het gevolg dat ik een heel jaar weer lid moet zijn van Vereniging Eigen Huis.
Voor een vereniging gelden andere regels dan andere abonnement, maar volgens art 2:35 is een vereniging dit wel verplicht duidelijk te vermelden (zelfs op de homepagina).
Ik heb mij destijds aangemeld via de website en er is geen tussenpersoon tussen gekomen.
Omdat het opzegtermijn als een verrassing kwam heb ik de aanmeld procedure nogmaals doorlopen om te kijken ik iets over het hoofd heb gezien. Nergens in de aanmeldprocedure blijkt dit, zelfs niet in de algemene voorwaarden. Hier staat alleen een verwijzing naar hun homepagina. en om de opzegging te doen staat de link “opzeggen lidmaatschap” helemaal onder in de website (in de footer). Ik ben hier dan ook terecht gekomen door te zoeken op google.
De conclusie is dat ik tijdens het aanmelden wel 4 keer had moeten klikken om er achter te komen dat de opzegtermijn 2 maanden bevat!
Hier kom je dan ook alleen terecht als je daadwerkelijk wilt opzeggen.
Ik vind dit zeer klantonvriendelijk en daarnaast ook nog eens tegen de regelgeving.

Ik ben best bereid voor 2 maanden te betalen, maar niet voor een jaar.
Daarnaast bij de aanmeld procedure duidelijk vermelden over de opzegtermijn. Als suggestie: abonnement vermelden bij het account met einddatum en daar ook kunnen uitschrijven.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vereniging Eigen Huis over deze klacht.

Bericht van Vereniging Eigen Huis

1 jaar geleden - Beste mevrouw Smit, Ik heb u vandaag een email gestuurd met daarin meer uitleg en de oplossing. Met vriendelijke groet, Vereniging Eigen Huis Brenda Velu Afdeling Klachtenservice

Reactie van de melder van de klacht LauLogisch

1 jaar geleden - Beste Brenda, Dank u wel voor de email. Ik ben tevreden met de uitslag/oplossing. Ik hoop dat jullie ook wat gaan doen met mijn suggestie, zodat andere mensen dit minder snel overkomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vereniging Eigen Huis in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vereniging Eigen Huis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vereniging Eigen Huis

Heeft op 14 juni 2016 om 14:53 geantwoord

Beste mevrouw Smit,

Fijn om te horen dat u tevreden bent met de geboden oplossing.

Wij verzamelen alle opmerkingen, signalen/suggesties, en klachten ter verbetering van onze dienstverlening. Uw signaal is doorgestuurd naar de juiste afdeling. Fijn dat u uw feedback aan ons kenbaar heeft gemaakt. Bedankt voor uw bijdrage hierin!

Klachtenservice
Vereniging Eigen Huis

Alle klachten die gemeld zijn door LauLogisch