Klacht: opzegging lidmaatschap FNV

op 19 januari 2014 over FNV in de categorie Vakbonden

Ik heb sinds 2013 minder werk en verdien dus veel minder dan eerst.Aangezien ik ook nog een rechtsbijstandsverzekering heb die net zo goed ten hulp staat als de FNV, heb ik besloten de lidmaatschap op te zeggen. Ik heb dus een schriftelijk verzoek ingediend om de lidmaatschap per 1.12.2013 te beëindigen. Deze brief is verzonden op 29-10-2013. In de algemene voorwaarden van het FNV staat dat een lid een keer per jaar de lidmaatschap mag beëindigen minst een maand van te voren opzegtermijn word ingehouden. Ik ben dus precies in de voorgeschreven opzegtermijn. De reactie van het FNV was daarentegen dat ze mij mijn contributie wilden aanpassen en mij eigenlijk helemaal niet serieus namen met mijn rede waarom ik moet beëindigen. In tegendeel het wordt in een brief van de bond op 29-11-2013 bevestigt dat ik de lidmaatschap heb opgezegd, maar vermeld dat ik nog tot 30-9-2014 moet contributie betalen, omdat ik niet op tijd heb opgezegd !! Beste mensen , waar blijft hier de humanitaire kant van de bond, of beter gezegd de naleving van de eigenlijke betekenis van de bond ? Ik herinner mij dat de bond oorspronkelijk opgericht is om arbeider die van hun werkgevers worden uitgebuit te beschermen voor uitbuiting en onrecht !! En wat doet het FNV in mijn individueel geval? Ik wordt verplicht van een minimumsalaris ook nog 13 euro maandelijks te betalen terwijl ik een loonstrook van het uvw meegestuurd heb als bewijs van mijn laag inkomen. Ik word dus van het FNV genoodzaakt om schulden te maken om de contributie te betalen ! Wat een zwakke presentatie van de FNV ! ieder nog zo kleine zelfwaarde blijkbaar verloren , maakt zich de FNV met onwaarheden en zich tegen spreken geen goed licht in onze maatschappij ! En dat in de naam van de vakbonden. Als er niet op mijn beëindiging per 1/12/13 wordt ingegaan zie ik mij verplicht om deze zaak publiek te maken en dan zullen nog andere instantie mee ingeroepen worden om voor een oplossing te zorgen.

per 1-12-2013 opzegging van mijn lidmaatschap

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 27 mei 2016 om 14:20 geantwoord

Geachte heer Matthijs,

Hartelijk dank voor uw melding.
De FNV is vanaf 2016 gestart met het beantwoorden van berichten op klacht.nl. Uw melding is vóór 1 december 2015 geplaatst en wellicht niet meer actueel. Om deze reden sluiten wij uw melding hier. Mocht uw melding nog wel actueel zijn, dan horen wij dit graag van u. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen.
Wij hopen op uw begrip.

Jelte, FNV Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door JefMatthijs