Klacht: Opzegging lidmaatschap

op 12 mei 2016 over Vereniging Eigen Huis in de categorie Stichtingen en verenigingen

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd op 1-4-2016.
Via de mail kreeg ik een bevestiging dat de opzegging pas op 30-4-2017 van kracht wordt, dus dat ik nog een jaar aan het lidmaatschap vastzit.
Ik ben het hier niet mee eens om de volgende redenen:
-op de ledenservice pagina van het Eigen Huis magazine staat bij “opzegging lidmaatschap” niet vermeld dat de opzegtermijn 2 maanden is;
-bij het opzeggen via de website staat dat wel, maar niet wanneer het verenigingsjaar begint en eindigt;
-pas in de brief van 13-4-2016 met de acceptgiro voor betaling van het lidmaatschap staat, op de acceptgiro dat de contributie t/m 30-4-2017 loopt.
Veel onduidelijkheid dus voor mensen die hun lidmaatschap willen opzeggen.

Ik ben tevreden als ik mijn lidmaatschap per 30-4-2016 kan beëindigen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vereniging Eigen Huis over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vereniging Eigen Huis in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vereniging Eigen Huis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vereniging Eigen Huis

Heeft op 17 mei 2016 om 07:36 geantwoord

Beste meneer/mevrouw Kriekaard,

Wat vervelend om te moeten horen dat u niet tevreden bent over de opzegtermijn van uw lidmaatschap.

Wij nemen uw klacht actief in behandeling. Een van onze klachtenservicemedewerkers neemt binnen 5 werkdagen contact met u op om de situatie te bespreken. Uiteraard gaan wij na wat wij voor u kunnen betekenen en hoe wij uw klacht naar tevredenheid kunnen oplossen.
De communicatie tussen u en de klachtenservice zal verder telefonisch of per e-mail verlopen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vereniging Eigen Huis
Klachtenservice