Klacht: Opzegging lidmaatschap

op 16 mei 2016 over FNV in de categorie Vakbonden

Op 14 april jl. heb ik per brief mijn lidmaatschap opgezegd met het verzoek om mij een bevestiging per mail te sturen. Omdat ik nog geen reactie heb gehad. heb ik zojuist gebeld met een medewerker. Hij geeft aan dat de brief niet bij hun ontvangen is. In dat geval zou PostNL mijn brief terug sturen, lijkt mij. Maar ik kon nu opeens wel per mail opzeggen, iets wat NIET op hun site staat. Voor een ieder die wil opzeggen: het mailadres is: ibbfrontoffice@fnv.nl
Nu gaf de medewerker ook aan dat hiermee mijn opzegging een maand opschuift, omdat dit niet met terugwerkende kracht kan.
Mijns inziens heeft dit niets met kunnen te maken, maar met willen. Kennelijk gaat de FNV ervan uit dat de fout niet bij hun ligt en stellen zij zich direct zakelijk op. Maar de fout ligt ook niet bij mij, dus mijn lidmaatschap eindigt op 31 juli a.s en niet op 31 augustus!
Als jullie als FNV DIRECT je klanten de gelegenheid geeft om per mail op te zeggen, dan zouden dergelijke discussies niet nodig zijn. Sowieso is per brief opzeggen niet meer van deze tijd; we leven in een digitaal tijdperk. Een tijdperk waarin een lidmaatschap met één buisklik beëindigd kan zijn! Dat hoeft geen 3 (of 4!) maanden te duren. Maar ja, dat moet je wel willen als organisatie……..

Ik hoor graag van de FNV hoe het kan dat mijn brief niet is ontvangen op hun Postbusnummer in Zoetermeer.
Tevens ga ik ervan uit dat mijn lidmaatschap eindigt per 31 juli a.s. en geen dag/ maand later!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 01 juni 2016 om 08:02 geantwoord

Geachte mevrouw Hartman,

Ik heb begrepen van de ledenservice dat zij uw klacht al hebben opgelost en dat uw lidmaatschap zal eindigen per 31 juli 2016. Fijn dat men gehoor heeft kunnen geven aan uw verzoek. Wij betreuren uw opzegging, maar willen uw langs deze weg bedanken voor uw jarenlange lidmaatschap.

Voor wat betreft het niet ontvangen van uw brief wil ik u aangeven dat dit buiten onze invloed ligt. Wij hebben alles nagelopen, maar uw eerdere brief hebben wij niet ontvangen; wellicht dat er iets niet goed is gegaan in de bezorging van de post. Dit kan uiteraard altijd gebeuren, maar het is extra vervelend als het om iets als een opzegging gaat.

Jelte, FNV Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Marja Hartman