Klacht: opzeggen erg moeilijk gemaakt

op 06 februari 2018 over squla in de categorie Tijdschriften

Wij hadden ook eens Squla gekocht. Kwam met foldertje van school, werd gepresenteerd als oefen-iets voor laatste schooljaar. Wij waren echt in de veronderstelling dat we gewoon voor de rest van het schooljaar toegang kochten. Bleek dat het een automatisch verlengend abonnement was. Daar kwamen we pas achter toen het opnieuw werd afgeschreven, en toen was er niets meer aan te doen. Klacht.nl en Radar forums en dergelijke stonden vol met dezelfde klachten, ik geloof niet dat het ze veel kon schelen. Het stond inderdaad wel in de kleine lettertjes bij nader inzien, dat het een doorlopend abonnement was, maar ik vond het zo ontzettend vals. Ze verkochten het echt als even wat extra oefenen voor de eindtoetsen, dat heb je toch niet meer nodig in de brugklas. Het leek echt een bewuste actie, want gedurende het eerste jaar kregen we steeds mailtjes van Squla over hoe het ging met voortgang van kind enzo, en het tweede jaar geen enkel mailtje meer, helemaal niks. Echt alsof ze bewust geen slapende honden wakker wilden maken.
Het opzeggen gaat heel moeilijk, wat een verassing…
Je moet daarvoor een ouder account aanmaken, waarmee je dan de accounts van je kinderen kunt beheren/opzeggen. Wij hebben echter alleen onze oudste dochter aangemeld en er werd toen niets vermeld over een ouder account. De account is gewoon in haar naam gemaakt door ons en dat kon blijkbaar prima. Maar je kunt dus niet opzeggen vanuit die kinder account.

Ik ben een uur bezig geweest vandaag om dit geregeld te krijgen. Uiteindelijk heb ik een formulier gevonden op hun website waarmee ik nu als het goed is heb opgezegd (https://dbef3d1fbbwu1.cloudfront.net/wp-content/uploads/2016/10/Formulie…).

Deze opzegging moet ik nu daadwerkelijk met de post versturen dus, hoogdrempelig, onlogisch, lastig te vinden, omslachtig, niet gebruiksvriendelijk.
Ik vind dit persoonlijk een kwalijk gegeven, ruikt naar een opzettelijk commercieel trucje.
Ik hou daar niet van.

Geld terug van het stilzwijgend/automatisch verleng jaar abonnement!

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over squla

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door squla in behandeling genomen

Bericht van squla

10 maanden geleden - Beste Ali, Wat vervelend dat je zo'n slechte ervaring hebt met Squla. Graag wil ik nog een aantal dingen toelichten. De folders die worden uitgedeeld aan het begin van het schooljaar worden uitgedeeld aan groep 1 t/m 8. Hierop staat dus niks over dat het alleen voor het laatste jaar is en oefenmateriaal is voor de eindtoets. Wellicht dat de leerkracht erbij heeft gezegd dat Squla handig is als oefenmateriaal voor de toetsen. Daarnaast geef je aan dat opzeggen heel lastig is, omdat je een ouderaccount moet aanmaken. De inloggegevens van dit ouderaccount heb je bij het aanmaken van je lidmaatschap gelijk ontvangen. In het ouderaccount kun je de lidmaatschappen beheren, resultaten bekijken en de lidmaatschappen verlengen of wijzigen. Als je de inloggegevens van je ouderaccount niet meer wist, had je ons een e-mail, of bericht via 1 van de sociale media kanalen kunnen sturen. Wij hadden je dan graag verder geholpen. Lidmaatschappen op Squla kunnen alleen opgezegd worden als de contributie is betaald. Zojuist hebben we bij wijze van uitzondering het lidmaatschap per direct voor je opgezegd. Met de opzegging hebben wij de laatste verlenging teruggedraaid en hoef je de contributie niet meer te voldoen. Het kan zijn dat je een automatisch gegenereerde betalingsmail ontvangt, maar deze kun je als niet verzonden beschouwen. Mocht je hier verder nog vragen over hebben, dan vernemen wij deze graag. Met vriendelijke groet, Team Squla

Reactie van de melder van de klacht Hamze

9 maanden geleden - Bedankt voor uw reactie op mijn klacht! maar Ik krijg nog steeds betalingsmails binnen, als laatste de email van 17 februari j.l. graag uw aandacht hiervoor!

Alle klachten die gemeld zijn door Hamze