Klacht: Opzeggen abonnement

op 20 maart 2017 over Huurwoningbemiddeling.nl in de categorie Websites - Woningen

Ik heb me ingeschreven bij huurwoningbemiddeling.nl er staat nergens dat je aan een abonnement vast zou zitten zoals bij vele van dit soort sites kun je eenmalig betalen en als je de volgende keer niet betaald vervalt je inschrijving dat had ik bij huurwoningbemiddeling ook gedacht dat het zo zou gaan
Waardoor ik nu een mail heb ontvangen of ik even binnen 14 dagen 80 euro wil betalen ik vindt dit niet kloppen want ze kunnen ook aan me inschrijving zien dat ik geen een keer meer actief ben geweest op hun site omdat ik er achter kwam dat de huur prijzen veel te hoog liggen nu wil ik graag van dat abonnement af en ik wil graag weten hoe het opgelost kan worden met de 80 euro die open staat want ik heb niet de mogelijkheid om dat in een keer te betalen en ze dreigen al met een incasso bureau wat ik nog het slechtste vindt is dat huurwoningbemiddeling geen telefoonnummer heeft en er geen duidelijke uitleg bij staat op de site dat je vast komt te zitten aan een abonnement als dat wel was geweest had ik me nooit ingeschreven op de site

Ik wil dat het abonnement per direct wordt stop gezet en dat er een oplossing komt voor het openstaande bedrag van 80 euro

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningbemiddeling.nl over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningbemiddeling.nl in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningbemiddeling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningbemiddeling.nl

Heeft op 20 maart 2017 om 14:02 geantwoord

Geachte mevrouw Verhoeven,
Hierbij ontvangt u de bevestiging dat wij uw inschrijving voor u hebben beëindigd. U ontvangt van ons geen mailing meer met het huurwoningaanbod.

Op onze site leest u onder veelgestelde vragen:
Waarvoor een abonnement, u adverteert toch met gratis aanbod?
U kunt gratis inschrijven op onze mailing met het beschikbare huurwoningaanbod. Als er in de door u opgegeven plaats/regio nieuw woningaanbod beschikbaar is gekomen ontvangt u daar dagelijks een kort bericht van. Als u vervolgens meer details van het object wilt inzien en op de aanbieding wilt kunnen reageren, dient u een abonnement af te sluiten. Er is al een abonnement vanaf € 19,95 per maand.

en Hoe kan ik betalen?
Als u ervoor kiest een abonnement te nemen dat kunt u veilig betalen via een Online machtiging. Deze wordt afgehandeld door DocData Payments. Deze naam ziet u achteraf ook vermeld staan op uw bankafschrift. Bij een Online machtiging zal er tot wederopzegging de abonnementskosten worden afschrijven van het opgegeven rekeningnummer. Dit gebeurt binnen enkele dagen nadat de betalingsgegevens zijn verwerkt.

Verder staat er in onze algemene voorwaarde:

Artikel 7
Inschrijven door Woningzoekende op de Mailinglijst van Huurwoningbemiddeling.nl is geheel gratis. Indien Woningzoekende in aanmerking wenst te komen voor een positie als Abonnement zijn daaraan kosten verbonden. In het geval van een Abonnement is er sprake van periodieke kosten. Tussentijdse beëindiging geeft geen recht op restitutie. Een Abonnement wordt aangegaan voor de duur van een periode en kan ingaan op iedere gewenste dag van de maand. Tenzij één van de partijen de overeenkomst tijdig opzegt, wordt het Abonnement steeds stilzwijgend verlengd voor de duur van een gelijke periode. Opzegging is steeds mogelijk tegen het einde van de geldende contractsperiode, bij opzegging hiervan dient een termijn van één dag in acht te worden genomen. Bij opzegging van een Abonnement welke een langere contractsperiode heeft dan 1 maand, bijvoorbeeld een kwartaal of jaar, is na het verstrijken van de eerste periode, opzegging per maand mogelijk. Ook hier dient een termijn van één dag in acht te worden genomen.

En heeft u na uw betaling van ons een betalingsbevestiging ontvangen waarin u o.a. leest: Het systeem zal aan de hand van het door u gekozen abonnement automatisch opnieuw incasseren voor de door u gekozen periode. U kunt uiteraard zelf een abonnement op elk gewenst moment stopzetten.

Indien door u gewenst kunt u het openstaande bedrag in termijnen betalen. Hiervoor kunt u via het contact formulier op de site contact met ons opnemen.

Klantenservice Huurwoningbemiddeling.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Alice1231986