Klacht: opzeggen 1eurohosting / b-smarthosting

op 31 juli 2017 over 1eurohosting.nl in de categorie Websites - Building en Hosting

Goeiedag,
Ik zou graag mijn account opzeggen bij b-smarthosting / 1eurohosting op datum 31 juli 2017. De mailservers werken niet naar behoren waardoor ik dagenlang geen mails binnen of buiten krijg, het is een vaak terugkomend probleem. Inloggen via de webmailpagina lukt niet. De helpdesk werkt traag en niet naar behoren.

Nu zou ik graag opzeggen maar de websites b-smarthosting.net, 1eurohosting.nl en 1eurohosting.be zijn offline. Ik kan met andere woorden niet inloggen in de ‘customer care’ of contact op nemen met hen. Ik ben klant sinds februari 2012 en ik heb een annulatiecode.

Graag zou ik hebben dat mijn contract wordt stopgezet vanaf datum 31 augustus 2017, de resterende maanden terugbetaald. De opzegperiode is 1 maand (augustus). Dus september, oktober, november, december en januari (5 maanden = 50 euro) zou ik graag terugbetaald zien.

alvast bedankt.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar 1eurohosting.nl over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door 1eurohosting.nl in behandeling genomen

Bericht van 1eurohosting.nl

3 weken geleden - Onze websites zijn gewoon online, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Misschien heeft u zich te vaak foutief ingelogd in de Customer Care en kan er een tijdelijke blokkade zijn van uw ip-adres. Probeer anders eens toegang te krijgen via uw smaprtphone (3G/4G dus niet via WIFI. Ook kunt u uw ip-adres opgeven van uw verbinding zodat wij het kunnen nagaan. Er zijn echter geen problemen met webmail/webmailpagina echter gebruikt u een onveilige methode om mail te verzenden via uw website. Uw website is hierdoor makkelijk te misbruiken door spammers. Hier hebben wij u al eens eerder op geattendeerd zonder dat u acties heeft ondernomen. Door een kleine veilige aanpassing op uw website zal alles weer werken. Door uw website te verhuizen naar een andere provider lost u het beveiligingsprobleem niet op. Omdat wij onze klanten optimaal willen beveiligen en beschermen dient u enkel gebruik te maken van SMTP, dezelfde methode dat u ook gebruikt om mail te verzenden via een mailprogramma. Wij vinden het erg jammer dat u dit als een klacht indient terwijl wij van mening zijn dat u de veiligheid van uw website onderschat en geen moeite heeft genomen om het op te lossen. Ook onze helpdesk kan u daar bij assisteren.

Reactie van de melder van de klacht NatasjaBilliau

3 weken geleden - Goeiedag, Laat mij er u even attent op maken, dat u net als de mensen van de Helpdesk in het verleden, mij verantwoordelijk probeert te stellen voor jullie eigen gebreken. Daarnaast ontkent u het probleem. Ik zeg u dat er een wederkerend probleem is met mijn mail account. En u zegt dat er geen is. Dat zijn nu net de redenen waarom ik bij jullie weg wil. 1. Ik ben op dit moment in Turkije, en kan op geen enkele website. Ik heb met een VPN-app een belgisch IP genomen en dan kan ik wel op jullie site. Nee, geen foute logins van mijn kant. Jullie website moet van overal toegankelijk zijn, ik werk vaak in Turkije. 2. Het mailadres op mijn website is info@prezent.nu en dat heb ik verwijderd. Ik heb dus wel degelijk actie ondernomen, een zeer drastische. Daarmee is uw argument vervallen. Het mailadres dat niet naar behoren werkt is tasj@prezent.nu deze is volgens jullie aanwijzingen geconfigureerd met SMTP. Terwijl ik dit schrijf lopen de mails weer binnen, zeer opmerkelijk, na dagenlang inactief, opeens een uur na mijn klacht weer in orde zonder mijn instellingen aan te passen. 3. Ik dien mijn bezwaar via deze weg in omdat ik op geen enkele andere manier contact kon opnemen met jullie. De sites zijn niet bereikbaar (vanuit Turkije), telefoon en mail zijn er niet. Ik heb aangevinkt om deze klacht niet publiek te plaatsen dus wees daar alstublieft tevreden mee en help mij door jullie beperkingen te erkennen, mijn account te laten gaan en de overige 5 maanden terug te betalen. Ik heb echt al veel geduld gehad.

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat 1eurohosting.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

1eurohosting.nl

Heeft op 07 augustus 2017 om 15:03 geantwoord

Het kan zijn dat bepaalde ip-adressen (ranges) vanuit Turkije in de loop der tijd door onze firewall zijn geblokkeerd. Helaas komen er veel aanvallen uit dat land. U had ons altijd kunnen vragen om de blokkade te verwijderen met opgave het ip-adres.

Dat uw mail weer is gaan werken is dat wij een beveiliging hebben verwijderd voor uw account echter is dit niet veilig. Daarom altijd gebruik maken van SMTP. Wij zijn er niet om u dwars te zetten maar uw content en mail te beschermen, niet meer en niet minder.

Geeft u uw ip-adres eens door, dan deblokkeren wij de blokkade in Turkije.

Heeft op 07 augustus 2017 om 20:17 geantwoord

Ik kon mijn ip niet doorgeven op jullie site omdat ik niet op jullie site kan!!!
Lees aub wat ik schrijf, dan hoef ik het niet elke keer te herhalen.
het IP-adres is 176.88.19.29

ik werk zoals ik al zei voor mijn mail met SMTP (zie vorige mail) dus het zou moeten werken. Nu helaas weer geen mogelijkheid om mails te ontvangen of te verzenden. Ik heb een test gedaan met een belgisch ip-adres.. en dan lopen de mails weer binnen en kan ik versturen. Zou het misschien gerelateerd zijn?

Reactie van de melder van de klacht NatasjaBilliau

2 weken geleden - we zijn 8 dagen na mijn eerste schrijven en ik kan nog steeds niet op jullie sites en mailen gaat niet. kunnen jullie aub mijn account afsluiten.. dit is waar ik van in het begin om gevraagd heb. het probleem ligt bij jullie.

Bericht van 1eurohosting.nl

2 weken geleden - U heeft nu weer toegang. Hopelijk begrijpt u dat u in een land zit waar veel aanvallen en hacks vandaan komen op internet. U kunt er genoeg over lezen op internet. Het enige dat wij doen is onze klanten beschermen. In een land als Turkije met de huidige situatie adviseren wij u een VPN te gebruiken. Natuurlijk zult u het niet willen begrijpen totdat uw website slachtoffer wordt. Turkije heeft een slechte reputatie op internet. Als troost kan ik u mededelen dat zij niet de enige zijn, ook de Oekraïne, China, Rusland en helaas nog veel meer. Veel succes met uw hosting account.

Bericht van 1eurohosting.nl

2 weken geleden - Ter aanvulling. Kijkt u eens via Google : https://www.google.nl/search?q=hackers+turkije&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=SBOKWd2gLq7VXobyicgB

Alle klachten die gemeld zijn door NatasjaBilliau