Klacht: oplichtingspraktijken van MKBusiness en Eden Health Products

op 10 januari 2013 over MKBusiness in de categorie Incassobureaus

Ook ik werd, ondanks het bel me niet register, door Eden Health Products in Eindhoven benaderd voor een proefzending. Ik heb mij laten overhalen, wetende dat ik de vervolgzending zou afbellen. Ik ontving een paar vitaminepillen voor veel te hoge verzendkosten, zonder enig telefoonnummer om mij af te bellen. Binnen 10 dagen kreeg ik een pakketje pillen ter waarde van 2 euro en hadden ze 40,80 van mijn rekening afgetrokken. Ik heb de zending teruggestuurd en het geld teruggehaald en de rekening geblokkeerd. Toen kreeg ik een brief van Eden Health dat ik er voor 13 maand aan vast zat en of ik wilde betalen. Ik heb toen een brief teruggestuurd dat ik mij niet verplicht voelde tot betaling en ik heb een brief gestuurd naar Tros Opgelicht, omdat ik vermoedde dat dit muisje nog een staartje had. Mijn vermoeden was juist, omdat ik vandaag een eerste aanmaning van MKBusiness kreeg een malafide incassobureau dat met Eden Health onder een hoedje speelt. Ik verwacht dat ze mij nu gaan stalken. Ik heb alweer een brief naar Eden Health gestuurd dat ik bereid ben te procederen tot aan de Hoge Raad. Dit soort praktijken heten op internet fishing. Ik vraag me af hoeveel oudjes zich laten intimideren door dit duo, en hoeveel geld ze argeloze mensen weten af te persen. Dit zijn gewoon moderne struikrovers.

Wetgeving die dit soort praktijken door criminelen onmogelijk maakt.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door MKBusiness in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat MKBusiness een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MKBusiness

Heeft op 14 juni 2016 om 12:35 geantwoord