Klacht: Op verkeerd rekeningnummer gestort

op 29 januari 2014 over Belastingdienst in de categorie klachtmelden

Op 8 januari 2013 ontvang ik een brief van de Belastingdienst met de mededeling dat ik een bedrag van 8.377,- euro van hen tegoed heb. Tot mijn verbazing staat erbij: “Uw rekeningnummer is niet bekend bij de Belastingdienst. Geef uw rekeningnummer door met het formulier wat u binnenkort ontvangt”. Ik pak mijn Belastingadministratie erbij en zie dat ik (na mijn scheiding) op 12-02-2012 via het formulier “opgaaf rekeningnummer” mijn goede rekeningnummer ING 6544574 heb doorgegeven en dat ik ook op dat rekeningnummer mijn kindgebonden budget heb gekregen. Dus dat zit wel goed. Bang gemaakt door vriendinnen (‘straks storten ze het nog op het rekeningnummer van je ex!’ die in een verslavingskliniek zit), bel ik op 15-01-2014 met de Belastingtelefoon. De medewerker stelt mij gerust: ‘mevrouw, wij maken echt niet zomaar 8.000,- euro over. Zoals in de brief staat, ontvangt u deze week een formulier en als u dat invult, komt alles goed’. Ik wacht nog 2 weken af. Geen formulier gezien. Ik check nog even via mijntoeslagen.nl of het goede ING rekeningnummer bekend is. Ja, daar staat het goede ING rekeningnummer. Omdat ik er niet helemaal gerust op ben (en 8.000,- verschrikkelijk veel geld is) bel ik toch maar met de Belastingtelefoon. De medewerker vertelt mij dat mijn ING-rekeningnummer goed staat geregistreerd, maar dat reeds op 30 december 2013 het bedrag is overgemaakt naar het RABO rekeningnummer van mijn ex. Het rekeningnummer wat voorheen een en/of rekening was maar waarvan ik kan aantonen dat het sinds 15-03-2013 niet meer op mijn naam staat. Er wordt wel een procedure gestart, waarbij zij het gaan terugvragen aan mijn ex maar het handigst is als ik het zelf maar terug ga vragen aan mijn ex. Ik ben zeer ontevreden over deze gang van zaken.

Zie beschikkingnummer 1530.04.812.T.11.6.0401
en formulier opgaaf rekeningnummer particulieren d.d 12-02-2012.

Dat het bedrag van euro 8.337,- alsnog binnen vier weken op mijn ING rekening 6544574 wordt gestort.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door carinemarse