Klacht: Oordeelsvermogen examinator omgeving Leiden

op 20 juli 2016 over CBR in de categorie

Examinator is niet aanspreekbaar gebleken als het gaat om een deugdelijke motivatie voor het laten zakken. Ook rijinstructeur is bijzonder ontevreden over deze gang van zaken en krijgt geen goed antwoord waardoor de aanloop naar het herexamen eerder een gok wordt dan dat je gericht kunt werken aan verbeterpunten. Ook brief van rij-instructeur aan CBR blijft onbeantwoord.

Bij navraag blijkt examinator negatief bekend te staan om dit soort wangedrag; betrokkene is ook lange tijd niet inzetbaar gebleken ivm burn out.

Ongelooflijk dat dit nog kan en dat er geen enkele checks and balances zijn bij dit soort monopolistische organisaties en dat dit type examinator nog gehandhaafd blijft.

Ik vrees het ergste wanneer binnen enkele jaren het aantal jongeren afneemt, de omzet van het CBR terugloopt en dit soort examinatoren nog binnen het CBR blijft.

Opschorten van het examen met het negatieve oordeel en het herexamen over 1 week aanmerken als 1e examen; bij slagen terugvorderen van onkosten van dit eerste examen. Beslist geen herexamen doen met deze examinator; dit is ook het standpunt van de rijschool overigens!

Net zo belangrijk: betrokken examinator aanspreken en evt herkeuren/opleiden. Verder investeren in checks en balances om dit soort grilligheid en willekeur te voorkomen.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door E Wormgoor