Klacht: onzorgvuldig geinformeerd met grote kosten tot gevolg

op 09 januari 2017 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

Afgelopen jaar zijn mijn partner en ik naar de hypotheker gegaan om advies over het omzetten van onze hypotheek op het huis. Ik ben eigenaar van het huis en mijn vriend woont in. Maar nu wilden we met ons beider salaris een nieuwe hypotheekvorm waarbij we gaan aflossen. Ik heb nu een aflossingsvrije hypotheek namelijk. De adviseur vroeg ons toen of er een samenlevingscontract was of dat we waren getrouwd. We vertelden dat trouwen in de planning zat, we wisten echter nog niet precies wanneer. Volgens de adviseur zou het feitelijk niet uitmaken, zolang er zeker de intentie tot trouwen was. Hij zou een nieuwe hypotheekvorm voor ons gaan uitzoeken bij een bank met uiteraard de meest gunstige rente. Regelmatig kregen we telefoontjes of mail over wat er allemaal aangeleverd moest worden voor de bank. Een heel lijstje van documenten en kopieën. Het kwam vaker voor dat we dingen al eerder hadden aangeleverd maar dat de hypotheker de documenten nergens meer kon vinden, wat ertoe leidde dat we wederom uittreksels uit bijv het echtscheidingsconvenant of iets dergelijks konden aanleveren. Daar is toen veel tijd mee verloren gegaan. Vervolgens hebben we heel lang niets meer vernomen van onze adviseur.En wanneer we belden was hij meestal niet aanwezig of was in gesprek. Hij verzuimt dan om terug te bellen.
Nu kregen we eind mei, na al ruim een half jaar bezig te zijn, een voicemail waarin stond dat mijn partner wel nog even mede-eigenaar van de woning moest worden. De bedenktijd voor de offerte liep bijna af en die hebben we moeten verlengen. Eind juni kregen we te horen dat de offerte was verlengd tot begin september. Echter toen lukte het ons niet meer om nog de zaken notarieel te regelen. Al met al resulteerde dit in een boete van MUNT en het betalen van de taxatie die nu alweer was verlopen en we niets meer aan hebben voor een volgende hypotheekofferte.
En nu vraagt de hypotheker aan ons ook nog bemiddelingskosten in een bedrag van ruim 2500.euro. Wij betalen dus zeer veel geld voor niets, en enkel door slecht geïnformeerd en geadviseerd te zijn. Wij zijn zeker niet van plan dit te betalen en sterker nog, wij verwachten dat de hypotheker aan ons de boete van MUNT en de taxatiekosten terugbetaald. Als het moet, wat wij niet hopen, gaan we hiermee naar de rechter. Uiteraard hoop ik dat we hier samen uitkomen. Wij willen nog steeds onze hypotheek omzetten, dat blijft staan.

niet tevreden helaas

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Bericht van De Hypotheker

11 maanden geleden - Beste Carolijn, Wat een vervelende situatie. Ik ga je klacht neerleggen bij onze afdeling Consumentengeschillen. Kun je mij nog vertellen om welke vestiging het gaat? Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen, afdeling Webcare

Reactie van de melder van de klacht Stephanie1994

11 maanden geleden - Het gaat om de Hypotheker in Soest. Adviseur was X

Bericht van De Hypotheker

11 maanden geleden - Dankjewel! Ik heb je klacht doorgegeven en er zal contact met je worden opgenomen.

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 19 juni 2017 om 09:44 geantwoord

Beste Carolijn,

Van de adviseur heb ik begrepen dat je naar het Kifid bent gestapt met deze klacht. De Hypotheker heeft niets meer vernomen en op dit moment zijn er dan ook geen ontwikkelingen meer te melden. Zou ik de klacht op dit platform mogen sluiten?

Lotte Gerritsen

Alle klachten die gemeld zijn door Stephanie1994