Klacht: Onwettige rente en betalingstermijn

op 12 januari 2014 over Excellent Incasso in de categorie Incassobureaus

Door verblijf in het buitenland zijn er wat rekeningen blijen liggen.
We ontvingen een incasso verzoek van “Excleent Incasso” over een bedrag van 477.21.buitengerechtelijke kosten berekent: eur 138,52
Blijkbaar weten ze niet dat er een WET is sinds juli 2012, die vermeldt dat er maximaal 15 % mag worden berekent over het te incasseren bedrag!
Tevens eisen ze een betaling BINNEN 24 uur, de wettelijke regeling is 14 dagen!

Het verlagen van de kosten + een wettelijke betalingstermijn van 14 dagen!!!!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Excellent Incasso over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Excellent Incasso in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Excellent Incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Excellent Incasso

Heeft op 13 januari 2014 om 09:04 geantwoord

Mevrouw Salomons vermeld helaas geen dossiernummer, derhalve is het vooralsnog niet mogelijk inhoudelijk op de klacht in te gaan. Excellent Incasso conformeert de incassokosten aan de WIK indien sprake is van een vordering waarbij de factuur ná 1 juli 2012 is vervallen. Wellicht is de vordering op mevrouw Salomons van een oudere datum en/of is sprake van een omissie. In dat geval kan mevrouw Salomons zich tot ons wenden met dossiernummer.

Voor wat betreft de genoemde betalingstermijn van 14 dagen: deze is door cliënt geboden. Dossiers worden door Excellent Incasso in behandeling genomen nadat de opdrachtgever een ''14 dagen brief'' heeft gestuurd. Na verzending van de 14 dagen brief is een termijn van 24 uur toegestaan.

Mevrouw Salomons wordt hoe dan ook geadviseerd, onder vermelding van het dossiernummer, contact met ons op te nemen.

Heeft op 20 januari 2014 om 06:40 geantwoord

1 email van het bedrijf ontvangen,daarna nooit meer iets gehoord deze klacht is tot op heden NIET opgelost

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Excellent Incasso beoordeeld.

Bericht van Excellent Incasso

3 jaren geleden - Nog altijd heeft betrokkene zich niet gemeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Superstyle