Klacht: Onwetend een abonnement

op 10 augustus 2017 over Roniko in de categorie Websites - Prijsvragen

Mijn Klacht
Ik heb ineens een PuzzelBrein in mijn brievenbus gekregen met een hoge factuur.Dit terwijl ik nooit dit abonnement ben aangegaan met hun, ik stemde ooit in nadat zij mij op een vreemde wijze gecontacteerd hadden via de telefoon. Ik ben een student en dacht al bij mezelf ik hoef dit eigenlijk niet , maar aangezien madam aan de andere kant zo aandrong dacht ik met 1 proefeditie kan ik vast wel een van de ouwe lui uit mijn buurt blijmaken. Nou grootste fout ooit!

Normaal gezien kan je binnen 14 dagen opzeggen dit deed ik dan ook, ondanks dat ik volgens hun al een eerste editie zou hebben ontvangen. Wat niet zo was. Om vervolgens bij mij neer te leggen dat ik dan maar contact had moeten opnemen met PostNL. Wie stelt moet bewijzen toch, dus bewijs maar dat de eerste editie is verzonden. Daarnaast telefonisch contact gehad, via de email contact gehad en weer telefonisch om te horen dat ik weer via de email maar contact moest zoeken.

Dus moet je voorstellen je bent een klantenservice,maar je kan de klant niet eens de zogenoemde service bieden. Tijdens het gesprek al niet luisteren en aangeven dat je niets kan doen om vervolgens een opname laten horen van je toezegging aan de telefoon, alsof je instemt met een abonnement. Wat niet zo is, je stemt in met een proefversie. Het grappige is ook dat ze niet heel het gesprek laten horen.

Maar het aangaan van het abonnement heb ik niet gedaan.
Echter blijkt dat dit wel het geval is volgens Catalus BV (nu bekend als Roniko BV).

Daar ik de eerste editie niet heb ontvangen, was de opzegging niet binnen 14 vanaf hun telling. Maar wel vanaf de telling dat ik de eerste editie heb ontvangen. Dus ik ontving mijn eerste editie met een factuur en abonnement voor een half jaar die ik niet eens wilde vanaf het begin. Dit is in mijn ogen pure misleiding.

Dit vind ik uiteraard heel slecht en niet kunnen, mensen en vooral jonge mensen en oude mensen moeten hiervoor gewaarschuwd worden

Voorbaat dank. Vriendelijke groet

Gewenste Oplossing
Abbonnement stopzetten en geen contact meer mij wordt opgenomen door incassobureaus

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roniko over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Ananas122449