Klacht: Onwaarheden naar buiten gebracht door Politie

op 27 juli 2017 over Politie in de categorie

Onze zoon is betrokken geweest bij een vechtpartij in de stad Tilburg. Hiervoor is hij eergisteren aangehouden. De politie heeft hem gehoord en hij heeft bekend dat hij betorkken is geweest maar dat er geen opzet/ voorbedachte raden bij was. Hij is na een dag verhoord te zijn heen gezonden. De volgende dag ( gisteren) verschijnen er op Omroep Brabant en andere social media allerlei berichten dat de dader gepakt is en dat hij bekend heeft en dat hij het bewust gedaan heeft en dat hij nog vastzit. Ik heb meteen de verantwoordelijk politiefunctionaris, Mandy van den Heuvel hierover gebeld en gevraagd waar dit sort onzin vandaan komt. Heel lakoniek zegt zij: “Ah je weet hoe dat gaat met de media, die blazen dingen graag op.”Ongelofelijk dat zij niet begrijpt dat met de hedendaagse media een stigma gauw is gemaakt. Het feit dat onze zoon bekent heeft omdat hij zich er niet van bewust was die avond dat het slachtoffer gewond was geraakt. Tevens doet Omroep Brabant ook nog een duit in het zakje door het slachtoffer onherkenbaar in beeld zijn verhaal te laten doen en die daarbij “vecht”tegen zijn tranen. Hij vergeet hierbij te melden dat HIJ degene was die ruzie zocht. Hij trof helaas iemand die sterker was dan hij. Dat hij op deze manier gewond is geraakt was een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Maar dat de politie dit zo stimatiserend naar buiten brengt in 2017 kan ik niet accepteren. Mijn zoon heeft iets fout gedaan en daar hoort een eerlijke straf bij niet gevoed door allerlei speculaties door de politie ( die overigens ook aan zijn kant moeten staan)

Als er tijdens een eventuele rechtzaak openheid wordt gegeven dat de berichtgeving op 26 juli 2017 over deze zaak niet correct was en dat de rechter daar van op de hoogte is.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jvingen