Klacht: Onwaardige lessen

op 19 december 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

In februari van start gegaan met Nima B Salesmanagement via het NCOI. Omdat mijn werktijden van 08:30 tot 18:00 zijn en de lessen beginnen om 19:00 heb ik bewust gekozen voor de locatie Eindhoven. De eerste module van de eerste docent was prima. Althans, dat dacht ik. De 2e module werd plotseling niet meer in Eindhoven maar in Utrecht gehouden. We kregen de keuze tussen een dag of een avond programma. Met andere woorden zorg maar dat je om 19:00 uur in Utrecht bent. Voor iemand die in Eindhoven tot 18:00 uur werkt is dat natuurlijk niet haalbaar. Ik toch maar om 18:00 op weg naar Utrecht om daar aanwezig te zijn.

Een nieuwe locatie, een nieuwe docent….. we kregen een nieuwe docent die ons klaar moest stomen voor de module opdracht. Na 3 van de 6 lessen was echter nogsteeds niet duidelijk wat nou de bedoeling was. Nog 3 lessen te gaan en weer komt er een nieuwe docent voor de klas. Dit keer een docent die zelf examens beoordeeld dus hij moet ons ongetwijfeld verder kunnen helpen. De docent gaat de eerste les invetariseren waar we op dit moment zijn en wat we nog te kort komen. Er werd duidelijk dat niemand wist waar we naar toe moesten.

Met nog 2 lessen te gaan komt de docent met een oplossing, hij regelt 2 extra lessen om ons beter voor te kunnen bereiden op het examen.

Ik kan u vertellen, ik ben inmiddels 14 avonden, wekelijks 2 avonden thuis studie en €200,- aan parkeerbonnetjes verder. Ik ben alles behalve klaar voor het examen.

Na 4 lessen met een docent die WEL weet wat we moeten doen, mag er toch niet verwacht worden dat wij een HBO examen voldoende gaan maken.

Deze hele opleiding is niet conform geweest en het NCOI doet alsof wij blij moeten zijn dat we bij hen studeren. Volgens mij ben IK de klant en ik wil graag behandeld worden als een klant.

Ik ben het zat om telkens mijn vrije tijd in deze studie te stoppen om vervolgens te horen dat het toch anders moet.

Bij het laatste examen is niet voor niets 0 % geslaagd………

1. Ik wens een schriftelijke bevestiging van het NCOI dat zij niet de juiste ondersteuning hebben geboden.

2. Ik wens een bewijs van deelname aan de studie.

3. Ik verwacht een financiele vergoeding vanwege een wanprestatie van het NCOI. Deze opleiding is niet conform geweest,

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 05 februari 2018 om 16:22 geantwoord

Geachte heer Van der Wolf,

Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het jammer dat een aantal zaken binnen uw opleiding niet geheel naar verwachting zijn verlopen.

Om de kwaliteit van de module en de interactie in de groep te kunnen waarborgen dienen er voldoende inschrijvingen te zijn. Indien het aantal aanmeldingen voor de locatie van uw voorkeur onverhoopt niet voldoende blijkt dan nemen we hierover persoonlijk contact op en bekijken we in overeenstemming met u naar een alternatief. Voor de tweede opleidingsmodule van uw opleiding waren er onvoldoende inschrijvingen voor Eindhoven en bent u akkoord gegaan met afreizen naar Utrecht.

Uit de tussentijdse beoordeling van uw tweede module bleek de score van de docent helaas niet voldoende. Om deze reden hebben wij besloten de docent te vervangen. We betreuren deze situatie. Om het volledige programma en de begeleiding alsnog te kunnen waarborgen zijn er twee extra bijeenkomsten ingepland. Wij menen hiermee een passende oplossing te hebben aangeboden en zullen daarom niet overgaan tot punt 1 en 3 van de door u gewenste oplossingen. Indien gewenst kunt u een bewijs van deelname aanvragen middels het aanvraagformulier diplomadocumenten welke u kunt downloaden via uw persoonlijke e-Connect pagina.

We bedanken u voor uw feedback en zullen dit meenemen ter optimalisering van onze opleidingen en dienstverlening.

Heeft u nog vragen of opmerkingen dan helpen wij u graag telefonisch of per e-mail verder.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door larsvdwolf