Klacht: Onvoldoende advies bij nieuw contract bedrijfsovername.

op 28 juli 2016 over FNV in de categorie Vakbonden

Door een bedrijfsovername word ik gedwongen een contract te tekenen waar ik grotendeels niet achter kan staan.
Een forse bruto uurloon verlaging , en van 0 zaterdagen, plots op papier 26 zaterdagen werken andere functieomschrijving etc.
Door grote drukte bij de FNV is mijn rechtsbijstand uitbesteed aan U*S**l*e*g*a*l. De advocaat van U*S**l*e*g*a*l is (in mijn ogen) wel advocaat maar geen raadgever of adviseur. Is vaak moeilijk te bereiken omdat hij maar 3 dagen per week aanwezig is. Ik vind hem heel erg onpersoonlijk en hij zegt steeds dat IK moet uitmaken wat acceptabel is. Verder is het wel een aardige man.
Maar hoe kan IK weten wat acceptabel is of niet? Ik wil raad! Ik wil weten wat het beste voor mij is, en als ik niet teken wat er dan in de praktijk met mij zal gebeuren! Het is voor mij te gecompliseerd en door de stress en slapeloze nachten kan ik er maar geen duidelijk overzicht in krijgen. En vlak voor de deadline is hij nu op vakantie gegaan, en er is geen vervanger aangewezen al hadden we daar om gevraagd. Wel een telefoonnummer voor “noodgevallen”.
2 Maand geleden heb ik aan de fnv gevraagd of ik misschien een eigen (hele goede) advocaat hier in de buurt mocht aanwijzen die wel betrokken was.
Dit verzoek werd afgewezen!
6 Weken geleden heb ik hier nog eens de FNV over benaderd, deze medewerker begreep mijn situatie maar verwees mij terug naar U*S**l*e*g*a*l.
Ik heb aangegeven dat ik het lidmaatschap op ga zeggen wanneer dit verhaal achter de rug is.

De advocaat had wel een pittbull instelling om de boel keihard aan te pakken door brieven te schrijven, maar er werd door het bedrijf niet gereageerd. Het leek mij toen beter om zelf met het bedrijf om de tafel te gaan zitten om de sfeer te lijmen. Misschien een domme keuze van mijzelf.

In 2007 heb ik ook via de FNV een advocaat gekregen. Toen werd ik persoonlijk uitgenodigd en kon mijn hele verhaal kwijt. Die advocaat was echt een raadgever voor mij, zei begreep de situatie en gaf duidelijke adviesen. Daar was toen ook meer intern overleg, er was een team.
Wanneer zei niet bereikbaar was nam een ander de telefoon op maar men was zeer gedreven.

Ik ben tevreden wanneer mijn contract deugdelijk is in mijn ogen!
Of anders wat mijn strategieën nog kunnen zijn.
Ik had graag gezien dat mijn advocaat weer het voortouw in de onderhandeling had genomen inplaats van dat ik telkens als een klein kind op het kantoor moet komen, waar 5 man directie mij onder druk zetten om te tekenen. Dit is nu al 3 keer gebeurd waarbij de adrealine door mijn keel gierde.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 28 juli 2016 om 11:45 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door adrealine