Klacht: Ontevreden over beoordeling herexamen

op 26 juli 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Om de module af te sluiten dien je een module opdracht te maken. In dit geval was dat een onderzoeks- en adviesrapport over het onderhoudsmanagement voor het vak onderhoudstechniek. Wegens tijdgebrek heb ik het inlevermoment uitgesteld. (Dit kan 2 keer kosteloos.)
Tijdens het maken van het verslag heb ik de docent regelmatig om feedback gevraagd en deze verwerkt. Op de dag dat ik het in moest leveren heb ik de docent voor een laatste keer om feedback gevraagd. De feedback die ik kreeg was: “Ik heb er dus naar gekeken en heb de indruk dat je goed doortimmerd en onderbouwd rapport gemaakt hebt. Ook als de deadline niet vandaag zou zijn dan is mijn advies om dit rapport in te leveren.” Ik weet dat de docent niet de beoordelaar is, maar wel iemand die weet waar hij over praat en de beoordelingscriteria weet. Hij is immers de docent. Het resultaat was een 5.
Doordat de andere modules ook tegen de inleverdatum aanliepen ben ik daar eerst mee verder gegaan.
Naderhand heb ik de herkansing aangevraagd voor dit vak en de feedback van de examinator verwerkt. Die zei ook dat als dit erin verwerkt zou worden het voldoende zou zijn. Ik had tenslotte maar 0.5 punt nodig voor een voldoende. In het verslag een paar laatste aanpassingen gedaan en ingeleverd. Na 2 weken kreeg ik het cijfer: 5.3. Ik kwam dus 0.2 punt tekort voor een voldoende. Het lullige is dat het nu meer dan een jaar geleden is sinds het eerste inlevermoment. Dit betekent dat ik nu de hele module opnieuw moet maken, kosten 852,75 euro voor een verslag van max. 7 pagina’s. De 195 euro voor de herkansing was ook al weggegooid geld aangezien ik 0.3 punt erbij kreeg.
Ik vind het vreemd dat ik alle feedback heb verwerkt en ik als commentaar krijg ik: “Ik heb de moduleopdracht doorgenomen en zie niet echt veel verbeteringen ten opzichte van het eerste verslag.” Ik heb echt veel tijd aan de verbetering van het verslag besteed. Hierdoor krijg ik het idee dat de examinator het verslag niet goed of te snel heeft doorgelezen. De examinator is te snel tot conclusies gekomen die niet kloppen met het verslag.
Ook vind ik het vreemd dat mijn docent de eerste keer al aangaf dat het goed doortimmert en onderbouwd was. Dan moet er met de feedback van de examinator toch wel een voldoende uit te slepen zijn?!
Ik krijg het idee dat de leraar en de examinator niet op één lijn zitten. Het kan niet zo zijn dat de examinator een compleet andere mening over het verslag heeft en het daardoor met een onvoldoende beoordeeld.

Ik hoop dat er een andere examinator naar wil kijken want ik vind het zonde van mijn geld om 852 euro voor 0.2 punt te betalen.

Ik zou graag willen dat er een andere examinator naar het verslag kijkt en deze wel tot een passende beoordeling komt.
Indien het eerste verslag al voldoende blijkt, zou ik graag het geld voor de herkansing terug zien.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 22 augustus 2017 om 14:02 geantwoord

Geachte heer De Koning,

Uw klacht over de beoordeling van uw herexamen Onderhoudstechniek is in behandeling genomen. Op 31 juli jl. heeft u hierop vanuit het examenbureau een inhoudelijke terugkoppeling en toelichting ontvangen.
U heeft hierna besloten om een bezwaar in te dienen op het herexamen Onderhoudstechniek. De examencommissie heeft uw bezwaarschrift in behandeling genomen. U ontvangt hierop medio september de bindende uitspraak. Mocht u tussentijds vragen of opmerkingen hebben dan helpen wij u graag telefonisch of per e-mail verder.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door MdeKoning86