Klacht: Onterechte vermelding in verwijzingsregister VVE

op 06 oktober 2017 over Vereniging Eigen Huis in de categorie Stichtingen en verenigingen

Wij hebben geprobeerd een zakelijke rekening te open bij de ING voor onze VVE. Als antwoord kregen wij te lezen dat deze was afgewezen omdat de VVE in het verwijzingsregister zou staan. Je bent natuurlijk dan als consument, al jaren klant van ING verbaasd. Ten eerste omdat je niet waarom (reden) en ten tweede omdat de begeleidende tekst niet eens door mijn organisatie naar criminelen mag worden gestuurd want dan sta ik zo voor de rechter (beschuldiging van fraude, financiële malversaties e.d.). Je gaat te rade bij collega’s van de financiële recherche (die hebben er nog nooit van gehoord en je probeert te achterhalen. Net als je van mijn organisatie een proces-verbaal krijgt wat de reden is van en dergelijke afwijzing en vermelding. Je mag een brief sturen om opheldering. Meer niet. Je staat met je rug tegen de muur. Het probleem op dat moment is niet de materiële schade die je lijdt maar de immateriele schade. Het stress niveau loopt dermate op dat je naar de huisarts moet om bloeddrukpillen aan te schaffen.
En dan na 2 weken komt er een lauw briefje met , oeps de verkeerde VVE staat in het verwijzingsregister.
Ik snap dat de banken en andere financiële bedrijven een zwarte lijst bijhouden. Maar het zou netjes zijn als de banken zich niet verschuilen achter brieven/chat sites etc. Maar gewoon een helpdesk hiervoor inrichten zodat je direct antwoord krijgt of een persoon die het gaat uitzoeken zodat je niet onnodig lang in een stress achtige situatie blijft hangen. Hier komt nog bij dat ik op dit moment een AIVD screening onderga vanwege mijn werk (regulier om de 5 jaar) en dit dan wel een onverwachte wending had kunnen nemen.

Ik ben tevreden als de ING iets gaat doen aan de communicatie rond dit register en nog beter probeert fouten van dergelijke aard te voorkomen. Als ik een verkeerd persoon verdachte maak in een onderzoek, heb ik zelf een onderzoek aan mijn \'broek\' en terecht. We maken allemaal fouten, maar soms moet je extra accuraat zijn.
En ik wil ook dat de ING excuses maakt aan mijn ex partner B.M. Brands die als persoon genoemd in de VVE hierdoor onnodig in een verkeerd daglicht is komen te staan! Hij heeft een eigen bedrijf en dit had funest kunnen worden.
Ik kan me voorstellen dat u denkt , zo mijnheer van Ballegooijen heeft zijn klachten netjes en eerlijk geuit, waar is de papiervernietiger. Zonder te dreigen of scheldwoorden geef ik jullie wel aan dat ik voldoende contacten heb zowel in de Justitiële keten als de politiek om bij het uitblijven van een antwoord, alsnog verdere stappen te ondernemen. Ik hoop oprecht dat dit niet nodig is. Ik ben geen multinational, maar ben wel volhardend.

Bericht van Vereniging Eigen Huis

2 maanden geleden - Beste meneer van Ballegooijen, Ik vermoed dat u uw klacht bij het verkeerde bedrijf heeft geplaatst. Mocht dat niet het geval zijn, verneem ik graag wat ik voor u kan betekenen. Met vriendelijke groet, Brenda Velu Klachtenservice Vereniging Eigen Huis

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vereniging Eigen Huis in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vereniging Eigen Huis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vereniging Eigen Huis

Heeft op 23 oktober 2017 om 08:33 geantwoord

Beste meneer van Ballegooijen,

Op 11 oktober hebben wij gereageerd op de klacht die u bij Vereniging Eigen Huis heeft geplaatst. Wij hebben het vermoeden dat u uw klacht bij het verkeerde bedrijf heeft geplaatst.

Mocht dat niet het geval zijn, vernemen wij graag wat wij voor u kunnen betekenen.

Klachtenservice
Vereniging Eigen Huis

Alle klachten die gemeld zijn door Wimvb