Klacht: Onterechte OV-schuld

op 20 september 2017 over DUO-IBgroep in de categorie

Afgelopen jaar ben ik bezig met afstuderen. Het schooljaar loopt tot 31 augustus, dus heb ik mij ook afgemeld voor mijn studiefinanciering vanaf 31 augustus. Niet wetende dat een laatste schooljaar ineens alleen tot eind juli loopt. Doordat ik in deze eerste stap een fout had gemaakt, wist ik dus ook niet dat ik mijn OV een maand eerder moest stopzetten. Ik kreeg zelfs een mail waarin vermeld stond dat ik deze uiterlijk 7 september stop moest zetten (zie bijlage). Dit heb ik dan ook gedaan op 5 september. Keurig optijd zou ik zeggen. Blijkt nu dat ik door het verkeerd begrijpen van afloopdatum studiefinanciering, nu ook een OV schuld heb opgebouwd.
Ik zou prima die ene rit willen terugbetalen die ik (nota bene voor school, omdat ik graag nog mijn feedback wilde inzien, dus voor studiedoeleinden, dus naar mijns inziens rechtvaardig gebruik gemaakt van het studentenreisproduct) terugbetalen. Maar ik vind het oneerlijk dat ik door zo een ontzettend onduidelijke communicatie, ik nu 194,- moet betalen.

Ik zou tevreden zijn als ik alleen de daadwerkelijke kosten van de rit die ik in Augustus heb gebruikt zou moeten terugbetalen, en de rest van de schuld als onterecht wordt verklaard.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DUO-IBgroep

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DUO-IBgroep nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Evelien van Rossum