Klacht: Onterechte medische keuring

op 25 juli 2017 over CBR in de categorie

Ik ben in 1968 geboren met aangeboren staar aan het linker oog. In 1987 heb ik mijn rijbewijs gehaald en moet omdat ik met 1 oog zie elke 10 jaar gekeurd. Prima! Geen probleem. Zo ook dit jaar weer keurig afspraak gemaakt bij onafhankelijke huisarts en opgestuurd. Uitslag; Bericht van cbr moet door naar een oogarts omdat ik bij hun in het systeem bekend ben met een progressieve oogziekte…. Contact opgenomen met CBR. Ik heb namelijk geen progressieve oogziekte. Mijn linkeroog is nagenoeg blind en blinder dan blind gaat het niet worden. Mijn rechteroog mankeert niets aan. Ik draag een bril met correctie -25. Oogtest bij de huisarts gaf aan dat ik als ik rij niet eens een bril op hoef! Ik vind dat het cbr een machtspel speelt. Ik kan er niets tegen inbrengen. Bureaucratie ten top en geldklopperij. Eerst een medische verklaring aangeschaft €33.80.. toen een keuring bij de huisarts van €27.50 en morgen naar de oogarts €75.
ik rij al 30 jaar auto zonder problemen en red mij al 49 jaar met één oog! Waar gaat dit over. Heel onterecht!

Ik wil erkenning voor mijn klacht en vind dat het Cbr onterecht aannames doet. Ik heb geen progressieve oogziekte! Ze hadden ook direct aan kunnen geven dat ik naar een oogarts moet. De huisarts gaf ook aan dat hij meer mensen in zijn praktijk heeft die met één oog zien en die hoeven niet extra gekeurd.
Maar ja ik sta nu eenmaal zo in 't systeem en krijg dat er maar weer es uit! Ik heb nu extra kosten gemaakt en vind dat het Cbr mij daarin tegemoet hoort te komen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerda Huizing