Klacht: Onterechte incasso

op 02 november 2011 over Hotel Group in de categorie Hotels

Dinsdag 25 oktober kreeg ik tot mijn verbazing een brief in de bus van MKBusiness – Credit Management te Zwolle – betreffende een herinnering.
In deze brief wordt beweerd dat ik de nota van Hotel Group International ad € 153,95 nog niet heb voldaan.
Ik heb toen direct contact opgenomen met MKBusiness en verteld dat ik het ‘pakket’ (het zgn. Passport, feitelijk alleen een brochure in een envelop) binnen enkele dagen na ontvangst aan Hotel Group had teruggestuurd.
Aangezien desondanks toch een bedrag ad € 153,95 van mijn rekening werd afgeschreven, heb ik dit bedrag zelf terug laten boeken.

Nadat ik het ‘pakket’ had geretourneerd, werd ik trouwens niet lang daarna weer gebeld door iemand van Hotel Group, dit keer door een medewerkster, die mij weer zo’n Passport probeerde aan te praten.
Ik heb haar toen verteld dat ik onlangs al zo’n pakket had ontvangen en die inmiddels had teruggestuurd in verband met het feit dat er telefonisch door een collega van haar allerlei beloftes waren gedaan die – eenmaal het ‘pakket’ in huis – totaal niet bleken te kloppen. Hij had namelijk onder andere beweerd dat ik zondermeer een bedrag van € 75 direct op mijn rekening zou ontvangen (zelfs al zou ik het pakket ongebruikt terugsturen) en daarnaast zou ik ook nog recht hebben op een gratis geheel verzorgde vakantie voor wel 5 personen.
Uit de toegezonden brochure/papieren bleek dit echter niet het geval te zijn.
De medewerkster bood haar verontschuldigingen aan en zou hiervan melding doen en de betreffende persoon daarop aanspreken.

Voor het intrekken van de incasso-opdracht werd ik door MKBusiness verwezen naar Hotel Group. Hiertoe kreeg ik van de betreffende medewerker een telefoonnummer (033 7508772) dat echter, toen ik het probeerde, inmiddels niet meer bleek te kloppen. Degene die ik op dat nummer aan de lijn kreeg, vertelde mij namelijk dat Hotel Group inmiddels van dat adres verdwenen was. (Toen kreeg ik al zo’n gevoel dat ik was opgelicht door zo’n louche bedrijf.)
Ik kreeg van hem een ander nummer, namelijk: 0900 7770700 (€ 0,80 per minuut!).

Ook dat nummer geprobeerd en na een keuzemenu kreeg ik uiteindelijk een dame aan de lijn, die ik wat slecht kon verstaan. Zij kon mij overigens wel goed verstaan, zei ze. Nadat ik verteld had dat ik ten onrechte een betalingsherinnering had ontvangen, werd de verbinding verbroken. Ik heb toen opnieuw geprobeerd te bellen, maar na het keuzemenu werd er helemaal niet meer opgenomen.
(Ik kreeg het gevoel dat ze geen zin meer had om mij te woord te staan.)

Vervolgens heb ik maar weer opnieuw gebeld met MKBusiness. De telefoniste gaf mij vervolgens weer een ander telefoonnummer van Hotel Group, namelijk 0900 7877426, ook weer € 0,80 per minuut.
Dus dat ook weer geprobeerd. Na weer een keuzemenu kreeg ik een muziekje te horen en werd ik vervolgens een tijd in de wacht gezet (volgens mij doen ze dat opzettelijk).

Uiteindelijk kreeg ik een vriendelijke medewerker aan lijn die begrip toonde en mij adviseerde om dit ook nog per mail aan te geven en dan zou het helemaal in orde komen. Hij gaf mij vervolgens het e-mailadres dat ik hiervoor moest gebruiken. Ik heb Hotel Group dan ook direct een mail gestuurd met het verhaal en het verzoek om te zorgen dat de incasso-opdracht onmiddellijk zou worden ingetrokken en mij daarvan een bevestiging te sturen.

Vandaag (dinsdag 1 november) ontving ik tot mijn ergernis echter een tweede brief van MKBusiness met een tweede herinnering inzake een nota van Hotel Group International, verhoogd met € 10 administratiekosten.
Hotel Group heeft in de tussentijd totaal niet gereageerd op mijn eerdere mail. En nauwelijks één week na de eerste brief ligt er meteen alweer een tweede brief met zels een financiële verhoging op mijn deurmat! Niet erg ‘netjes’ om mijn pogingen tot contact met dit bedrijf over deze onterechte factuur volkomen te negeren en mij op een nogal agressieve manier te dwingen tot een betaling voor iets wat ik niet heb!

Inmiddels heb ik gezien dat ik niet de enige ben met een slechte ervaring met dit bedrijf en dat er al veel (vergelijkbare) klachten zijn geuit.

Deze onterecht incasso-opdracht moet onmiddellijk worden ingetrokken en daar wil ik dan ook een schriftelijke bevestiging van ontvangen.
Ik ben het bedrijf niets verschuldigd.

Tevens zou ik dus recht hebben op een storting door Hotel Group van € 75.

En verder wil ik hierover niet meer lastig worden gevallen, want ik heb er alweer veel te veel tijd en energie (en geld) in gestoken, die ik mij graag had willen besparen.

Bericht van evdb1968

6 jaren geleden - Geachte heer mevrouw. Graag zou ik met u in contact willen komen over dit onderwerp. Ben namelijk ook gedupeerd en heb stappen ondernomen met suc6. Zou je willen vragen of je even een mailtje wil sturen na evdb1968@hotmail.com om zoveel mogelijke voorbeelden te kunnen krijgen. MVG Erik

Alle klachten die gemeld zijn door Eva N.