Klacht: Onterechte incasso

op 15 december 2014 over MKBusiness in de categorie Incassobureaus

Mijn vrouw is in een telemarketing truc getrapt van de website MySaveAccount.com. En door niet binnen 7 dagen af te melden zat ze vast aan een account bij hen en moest ze een bedrag betalen van €59,95.
Na veel mailtjes houden ze voet bij stuk en zeggen ze dat we het bedrag gewoon moeten overmaken, ondanks dat we nooit een dienst bij hun hebben afgenomen en ze hebben ons ook nooit een dienst geleverd. Tevens hebben we nooit iets via hun website gekocht.
Uiteindelijk hebben wij het incassobureau MKBusiness (die ook gebruik maken van o.a. Incassoservicedesk en Creditpay) op ons dak gekregen, waar totaal niet mee te communiceren is via de e-mail.

Nu blijkt dat wij volledig in ons recht staan MySaveAccount.com heeft geen KVK en BTW nummer en de facturen van hen voldoen niet aan de wettelijke factuureisen (KvK en BTW nummer, vestigingsadres enz. staat er niet op). Bovendien berekenen ze wel BTW op hun factuur.

Uiteindelijk heeft MySaveAccount toch de handdoek geworpen, omdat ze weten dat ze geen poot hebben om op te staan. Dit hebben we 2x zwart op wit via de mail van hun ontvangen. Op 5 december kregen we een e-mail met de volgende zin:
“We zullen uw account afmelden en sturen ook uw gegevens door naar het incassobureau, zodat ook zij het dossier kunnen sluiten.”

Sindsdien zijn we nog 2 keer gebeld (al 13x in totaal in een kleine 2 weken) en kregen we een week later, 12 december een ‘Laatste aanmaning’ van dhr. Wijnen van MKBusiness. Hierop direct verschillende keren een e-mail verstuurd waar ze totaal NIET op reageren.
Ze reageren totaal nergens op, ja alleen als je ze belt á 30 cent per minuut, nou dat dacht ik dus niet.

Als MKBusiness, Creditpay, Incassoservicedesk, of hoe ze zich ook mogen noemen, het dossier van mijn vrouw sluiten. Dit nog even bevestigen via een brief of een e-mail, met hun welgemeende excuses voor het intimideren en stalken van ons gezin.
Ik hoop dat er snel iets gebeurt zodat dit soort incassobureaus een halt wordt toegeroepen.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MKBusiness

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MKBusiness nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door MKBusiness in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat MKBusiness een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MKBusiness

Heeft op 14 juni 2016 om 11:08 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Alle klachten die gemeld zijn door piscis