Klacht: Onterechte BKR registratie (A-2), en werkelijke einddatum klopt niet

op 31 januari 2019 over Hoist Finance in de categorie Vermogensbeheer

Ik had een achterstand van een lening in 2011, waardoor er een A-2 codering zichtbaar werd bij het BKR.
Per april 2011 is er een betalingsregeling getroffen, welke elke maand keurig netjes is afbetaald, lopende vanaf april 2011 tot en met oktober 2018. Ik heb in die periode geen énkele termijn gemist, betaling er van geschiedde via LAVG, in opdracht van Hoist Finance.
Dat zou dus moeten betekenen, dat per april 2011 de A codering omgezet zou moeten zijn in een H codering. Dit is echter nooit gebeurd, recente inzage bij het BKR leerde mij dat er het volgende (nog stééds) zichtbaar is;

(onderstaand is wat er in het BKR register staat)

Eerste betaling 28-04-2011
Theoretische einddatum –
Werkelijke einddatum: Niet beëindigd
Bijzonderheden
Code Omschrijving Ingangsdatum
A Achterstand 08-03-2013
2 (Restant)vordering geheel opeisbaar 02-07-2013

Ergo: álles klopt niet, ik hoor geen Achterstand te hebben staan, er IS geen 2: Restandvordering geheel opeisbaar en de werkelijke einddatum hoort te zijn: 25-10-2018 in plaats van Niet beëindigd

De contactpersoon van LAVG heeft mij keurig geholpen, aan haar ligt het niet, ze heeft zelfs de moeite genomen om mij het volgende antwoord te sturen;
Geachte heer de Jager,

Wij kunnen de BKR registratie niet aanpassen, onze opdrachtgever (Hoist) wel. Wij zullen nogmaals aan Hoist doorgeven dat u de vordering volledig heeft voldaan en dat de BKR registratie dient te worden aangepast. Wij gaan ervan uit dat uw registratie op korte termijn zal worden aangepast.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Nu heb ik, nadat ik geen reactie meer ontving, en mijn BKR gegevens nauwlettend in de gaten gehouden heb, (waar geen enkele wijziging te vinden was) op verschillende manieren Hoist proberen te benaderen, mails worden niet gelezen, het contactformulier op de webpagina van Hoist wordt niet op gereageerd, enzovoorts..

Wat ik niet begrijp, is waaróm wordt er niets mee gedaan? Het enige wat ik wil is heel simpel: Hoist, corrigeer de verkeerde gegevens, waardoor ik een accordering van een verhoging van mijn Privelimiet plus (ABN) kan verkrijgen, opdat ik kan doen wat ik WIL doen: voor maximaal 4 maanden gebruik maken van die extra (ABN) limiet.

De énige die dat kan veranderen IS Hoist Finance, het kost hen hooguit 5 minuten de gegevens te veranderen in de juiste, en ik kan verder..

Wanneer de onterechte A-2 BKR registratie terstond ongedaan wordt, plus rectificatie van de werkelijke einddatum.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hoist Finance over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht AdeJager01

6 maanden geleden - Beste Robin, TOP!! Alvast enorm bedankt! ik hoop dat men dit zo snel mogelijk rectificeert.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hoist Finance in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hoist Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hoist Finance

Heeft op 11 juni 2019 om 09:04 geantwoord

Hoist is als deelnemer van de stichting BKR gehouden om volgens de algemene reglementen van het BKR te handelen en zo nodig de betalingsverplichtingen van haar kredietnemers te registreren.
In de Algemene Reglementen is onder meer bepaald wanneer een achterstand dient te worden gemeld en welke bijzonderheden worden geregistreerd. Wij hebben bij de deurwaarder de datum van de laatste betaling opgevraagd
en wij hebben deze datum, te weten, 16.07.2018 doorgegeven aan het BKR. In juli 2023 zal de registratie van deze overeenkomst automatisch worden verwijderd.

Alle klachten die gemeld zijn door AdeJager01