Klacht: Onterechte afkeur APK door Kwik-Fit

op 16 augustus 2017 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Gisteren ben ik bij het filiaal van Kwik-Fit langs geweest om gebruik te maken van de APK-actie (25,-). Ik moest de auto voor 0900 brengen en zou dan later die dag gebeld worden als de auto klaar was. Omstreeks 1500 besloot ik zelf te bellen. Aan de telefoon gaf de medewerker aan dat mijn auto op drie punten zou zijn afgekeurd. Zo zou de voorruit erg beschadigd zijn en diende deze vervangen te worden. Daarnaast diende de achterremmen vervangen te worden omdat er een te groot remverschil was en tenslotte zou er een gaatje in een stofhoes zitten. Ik schrok mijzelf rot en dacht dat de medewerker een foutje had gemaakt en de auto van iemand anders bedoelde. Ik dus naar de Kwik-Fit gereden en wat bleek, mijn auto werd zonder blikken of blozen inderdaad afgekeurd op o.a. een kapotte voorruit. De medewerker in kwestie wreef zich in de handen en vroeg of ik verzekerd was voor ruitschade. Ik vroeg welke ruitschade en antwoordde negatief op zijn vraag. De medewerker gaf aan dat de kostenpost minimaal 750 euro zou zijn en gaf aan dat zodra er tijd was zij direct aan de auto zouden gaan beginnen. Hierop heb ik aangegeven de auto liever mee te nemen en voor een second opinion aan te bieden bij mijn reguliere garage. Ik ben direct vanaf de Kwik-Fit naar mijn reguliere garage gereden en zij schoten bijna in de lach wat betreft de voorruit. Hier was namelijk niets mis mee. Ook viel hen op dat de Kwik-Fit erg hun best had gedaan om een lekke uitlaat te creëren. Het viel hen namelijk op dat er vrij recente schuurplekken van een staalborstel op de demper zat. Na kort overleg had ik besloten om de auto bij hen te laten herkeuren en overhandigde ik hen het keuringsrapport van de Kwik-Fit. Een dag later (vandaag) werd ik gebeld met de mededeling dat mijn auto klaar was. Daarop vroeg ik hoe het met mijn remmen en het stofkapje was. Hierop antwoordde de garage dat de remmen slechts een klein en toegestaan verschil hadden. Wat betreft het stofkapje? Daar hebben ze met twee man naar gekeken maar er was geen beschadiging te ontdekken. Ik voel mijzelf opgelicht door de Kwik-Fit omdat zij onterechte kosten proberen op te voeren en mijn auto onterecht afkeuren.

Wat betreft de voorruit, daarvan heb ik in de bijlage een foto opgenomen.

Ik ben tevreden zodra de Kwik-Fit de door mij gemaakte kosten vergoed.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwik-Fit

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwik-Fit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door s.booij