Klacht: onterechte aanmaningen en incasso over tijdig geretourneerd proefpakket

op 26 april 2017 over Slimfruit in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

Op 21–2016 bestelde ik een proefpakket bij Slimfruit. Meteen na ontvangst op 24-8-2016 besloot ik dat ik het wilde retourneren. Ik belde Slimfruit en kreeg een retouradres, waarnaartoe ik op 26-8 het volledige pakje retourneerde. Ik kreeg geen bevestiging van ontvangst, wel zag ik op de site van post.nl dat het pakje op 29-8 succesvol bezorgd was. Vervolgens volgende een uitgebreid gesteggel over verzendkosten, die ik bleek te moeten betalen wat ik uiteindelijk gedaan heb. Tevens heb ik een paar keer gevraagd om bevestiging van ontvangst, deze kreeg ik na enkele aanmaningen en een telefoontje mijnerzijds toch op 17-10. Daarbij werd vermeld: ‘Als wij uw pakket tijdig retour ontvangen zullen er geen kosten in rekening worden gebracht.’ Aangezien ik tijdig had geretourneerd dacht ik dat het was opgelost. Integendeel, na meer aanmaningen kreeg ik een bericht dat er een incasso zou volgen. Ik gaf aan dat ik niet zou betalen en hoorde vervolgens niets. In het voorjaar opnieuw een aanmaning met incassodreiging, waarop ik opnieuw alle bewijzen (afschriften van de communicatie onderling, verzendbevestiging, printscreen van post.nl van succesvolle retournering (toestuurde). Een betaalverzoek van het incassobedrijf (weer alles opgestuurd) en op 26-4-2017 een rekening via de incasso van 109 euro. Ook hier heb ik weer alles naartoe gestuurd om te bewijzen dat ik niet in gebreke blijf. Maar ik ben er nu wel klaar mee. Op al mijn berichten ontvang ik geen reaactie, alleen blijft de procesmolen van aanmaningen en incasso ongewijzigd doordraaien.

Ik wil officieel bericht van Slimfruit dat ze van mij geen geld meer tegoed hebben, en excuses voor de overlast.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slimfruit

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slimfruit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door eninaj71