Klacht: Onterecht uitgeschreven en een groot bedrag moeten betalen

Goeiedag,

Ik heb in december 2013 mezelf inschreven bij deze onderwijsinstelling. Ik was bewust van de kosten, maar ook van het gemak dat ik zelf de begindatum mog bepalen.
Nou kon ik niet beginnen aan de opleiding omdat mijn oma op sterven lag, die ik nooit had gezien. Dus heb ik netjes contact gezocht met de onderwijsinstelling. Zoals velen weten zijn zij telefonisch moeilijk te bereiken, maar ik ben een voorstander van telefonisch contact zodat miscommunicatie voorkomen wordt: Na meerdere pogingen kreeg ik een dame aan de lijn, ik heb de situatie uitgelegd en het was geen probleem om da ingangsdatum te wijzigen gezien ik ruim voor tijd de wijziging doorgaf.
2 maanden later kom ik terug in Nederland met een factuur betreft het volledige schoolgeld, dat ik uitgeschreven ben wegens verzuim. Omdat ik niet beter wist en vrees voor m’n toekomst heb ik keihard gewerkt om dit meteen te betalen. Nu ik ouder, wijzer ben vraag ik me af, was dit de juiste keus en kan ik er nog wat aan doen ?

Als ik wellicht een deel van me geld terug kan krijgen en of mij uitlegd kan worden of ik hier goed aan heb gedaan of genaait bent.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Capabel Onderwijs Groep over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 26 mei 2020 om 13:02 geantwoord

Geachte heer Morris,

Vandaag ontving ik bericht van klacht.nl dat u een klacht heeft geplaatst over Capabel Onderwijs Groep.

De klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep neemt uw klacht niet in behandeling. Uw klacht gaat over een situatie van ruim 6 jaar geleden. De klachtencommissie van Capabel behandeld klachten conform het klachtenreglement en daarin staat het volgende:

Artikel 5: Geen behandeling klacht door de klachtencommissie
1. De klachtencommissie is niet verplicht de klacht te behandelen indien:
- het een voorval betreft dat langer dan een jaar voor indiening van de klacht heeft plaatsgevonden;

Ik verwacht u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep

Alle klachten die gemeld zijn door Chevero