Klacht: Onterecht terugbetalen huurtoeslag 2014

op 29 juli 2017 over Belastingdienst in de categorie

Goedemiddag,

In 2014 woonde ik A.M. van Eck, vrouw, 68 jaar, alleen en ontving huursubsidie. Tot per 1 september mijn (toen) zieke zoon bij mij kwam inwonen. Hij had toen geen inkomen, geen uitkering oid. en verbleef op mijn adres to eind december 2014. Netjes opgegeven aan de belasting, dus minder huursubsidie. Het jaar daarop kreeg ik een aanslag, waarop ik alle huursubsidie van 2014 moest terugbetalen, omdat het inkomen van mijn zoon, voordat hij bij mij kwam wonen, ineens bij mijn inkomen werd geteld. Aangezien ik dit zeer oneerlijk vond heb ik bezwaar aangetekend, Nul op request. Ook een zgn. 10% regeling recent aangevraagd, eveneens afgewezen. Ik heb hier werkelijk geen woorden voor. Hoe kan dit? Heeft u raad? Is dt een normale gang van zaken?
Groeten,
Andrea van Eck

Ik ben tevreden als de Belastingdienst inziet dat dit een zeer oneerlijke gang van zaken is en de beslissing wordt teruggedraaid.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Belastingdienst48