Klacht: onterecht gezakt

op 12 oktober 2016 over CBR in de categorie

Hallo,
vandaag ben ik voor de 3e keer op examen geweest. De eerste keer ben ik gezakt doordat ik bij het invoegen op de snelweg over de doorgetrokken streep ben gereden. Hier was ik het eigenlijk al niet mee eens doordat er in het begin tegen mij werd gezegd dat ik best een foutje mocht maken en omdat ik in deze situatie niemand in gevaar heb gebracht. Later gaf de examinator ook aan dat ik soms wat te fel op situaties afreed en soms iets rustiger mocht rijden. Toen vond ik ook dat ik onterecht gezakt was maar is het niet in mij opgekomen om hier een klacht over in te dienen en mijn rij instructeur liet goed merken dat hij mij er niet in steunde om een klacht in te dienen. Wanneer ik voor de 2e keer op examen ging ben ik wederom gezakt. De reden hiervoor was dat ik een fietser te laat zag. In deze situatie remde in tegelijk met mijn examinator. In het begin was wederom tegen mij gezegd dat ik gerust een foutje mocht maken. Hierdoor was ik het er eigenlijk weer niet mee eens maar kon ik het meer begrijpen dan de vorige keer. Er werd weer bij mij aangegeven dat ik erg fel reed en soms wat te hard op situaties afreed. Wederom liet mijn rijinstructeur goed merken dat hij liever niet had dat ik een klacht indiende. Vandaag heb ik voor de 3e keer mijn rijexamen gehad. Deze vond plaats om 8 uur s’ ochtends wanneer het zacht regende. Bij aanvang werd er wederom tegen mij gezegd dat ik gerust een foutje mocht maken. Het was erg druk op de weg met fietsers en het wegdek was nat, hierdoor en doordat er bij mij aan werd gegeven dat ik rustiger moet rijden reed ik rustiger. Bij rotondes waar fietsers voorrang hadden gaven fietsers geen richting aan waardoor ik stopte, uiteindelijk bleek dat de fietsers afsloegen dus reed ik verder. Tijdens mijn examen reed ik voorzichtig doordat ik door het weer minder goed zicht had, doordat het erg druk op de weg was en doordat het nog schemering was. Naar mijn idee heb ik geen fouten gemaakt. Mijn bijzondere verrichtingen heb ik allemaal goed gedaan, de vragen van de examinator kon ik goed beantwoorden en ik kon de cluster opdrachten goed volgen. Wanneer de examinator bij terug komt bij mij aangaf dat hij slecht nieuws voor mij had heb ik meteen aangegeven dat ik het er niet mee eens was. Op weg naar huis heb ik bij mijn rij instructeur aangegeven dat ik hier iets tegen wilde doen, waarop mijn rij instructeur reageerde ‘dan schrijf je maar lekker een brief naar het CBR’. Wanneer ik alle 3 de keren aan mijn rij instructeur vroeg of hij het hiermee eens was gaf hij aan ‘ik kan de mening van die man toch niet veranderen’. Hierdoor liet mijn rij instructeur merken dat hij het er niet mee eens was om hier een probleem van te maken.
Wat ik niet begrijp is wat het CBR van mij verwacht. De eerste keren rijd ik te hard en te fel, dan rijd ik rustiger in verband met de weersomstandigheden en drukte en dan wacht ik weer teveel af?
Hierom vind ik dat ik onterecht gezakt ben.

Ik ben tevreden wanneer ik duidelijkheid krijg over of dit 3 keer een reden is om mij te laten zakken. graag zou ik ook kosten loos op herexamen willen doordat wij het thuis al niet breed hebben en doordat ik het er absoluut niet mee eens ben. Verder zou ik willen dat wanneer er tegen mij wordt gezegd dat ik gerust een foutje mag maken dat de examinatoren zich hier ook aan houden. en dat er begrip mag worden getoond voor zenuwen voor het rijexamen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MyrnadeBrouwer