Klacht: onterecht dwangbevel

op 21 juli 2012 over Lococensus in de categorie Waterschappen

Nadat ik de aanslag van 2012 ontvangen had heb ik op de site van locosensus een formulier ingevuld waardoor ze werden gemachtigd. Zo kon ik in termijnen betalen. Ik had een tijdje niks gehoord en opeens krijg ik een aanmaning, en in die brief stond dat ik in termijnen kon betalen maar dan moest ik een machtiging geven via hun site. Dus dat heb ik ook gedaan met digid. Ik was aan het wachten wanneer ik eindelijk bericht van hun zou krijgen en wanneer ze de eerste termijn zouden afschrijven. In plaats daarvan krijg ik een dwangbevel in huis met een verhoging van 47 euro. Volgens mij loopt alles daar langsmekaar heen en kijken ze niet naar hun ontvangen berichten. Dit is echt niet normaal???? Wat ook zo vreemd is, en wat ik net heb ontdekt dat de aanslag komt op mijn broers naam terwijl hij alleen maar een postadres heeft hier.

Dat ik het oorspronkelijke aanslag van 185,54 in termijnen kan betalen. Het is immers niet mijn schuld dat ze hun berichten niet nakijken. En een van die formulieren heb ik bewaard gelukkig ik kan het dus bewijzen dat ik op tijd heb gereageerd.

Bericht van Lococensus

5 jaren geleden - De aanslag was op naam gesteld van de broer van de schrijver van deze klacht. Dit is de reden dat het invoeren van een machtiging tot automatische incasso alleen de aanslagen op naam van meneer zelf betrof en de aanslag voor de broer uiteraard niet werd betaald. De broer heeft als oudste bewoner en als zodanig ingeschreven in de gemeente terecht de aanslag op zijn naam gekregen en had binnen 6 weken in bezwaar kunnen gaan tegen de aanslag. Aangezien Schrijver noch de aanslag, noch de aanmaning, noch het dwangbevel toegestuurd heeft gekregen had hij in deze geen enkele betalingsverplichting aan Lococensus.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lococensus in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lococensus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lococensus

Heeft op 25 juli 2012 om 17:17 geantwoord

De aanslag, de aanmaning en het dwangbevel zijn terecht opgelegd.

Alle klachten die gemeld zijn door senadila