Klacht: onterecht afgewezen aanvragen bijzondere bijstand

op 31 mei 2017 over Sociale dienst in de categorie

onlangs zijn mijn vrouw en ik verhuisd.
omdat wij een minimum inkomen hebben kunnen wij geen dubbele maandlasten dragen en dus hebben wij een aanvraag ingediend voor bijzondere bijstand dubbele woonlasten bij de sociale dienst Drechtsteden.
al voor ons verhuizen hebben wij contact gezocht met de sociale dienst drechtsteden om na te gaan hoe deze procedure in zijn werking treed.(gezien ons verleden in het schuldhulptraject moeten we voorzichtig zijn!)
ons is verteld door dhr x dat we de factuur eerst moeten voldoen bij de woningbouw waarna we deze konden declareren bij de sociale dienst.
met veel moeite hebben wij geld kunnen lenen van onze voormalige buurvrouw en zijn we dus verhuisd.
de rekening hebben we gedeclareerd en enkele dagen later zijn we gebeld opnieuw door dhr x dat de aanvraag is afgewezen omdat de rekening al is voldaan aan de woningbouw…(verkeerd voorgelicht dus!)
kortom, het geleende geld kunnen we nu dus niet terugbetalen!
dit betrof de eerste aanvraag bijzondere bijstand voor 2 weken aan resterende huur voor de maand april 2017

ook moesten wij nog 12 dagen aan resterende huur betalen van de oude woning.
de sociale dienst vraagt echter een acceptgiro (huur gaat per automatisch incasso!) en dus hebben mijn vrouw en ik de afspraak gemaakt met de woningbouw dit bedrag te storneren om alsnog een acceptgiro te kunnen verkrijgen van de woningbouw.
deze acceptgiro hebben wij dan ook aangeleverd bij de 2e aanvraag voor bijzondere bijstand.

ook deze 2e aanvraag voor bijstand is nu dus afgekeurd onder het mom van \’het gaat om een stornering dus u had het wel kunnen betalen\’

dit is echter niet het geval en dit hebben wij ook uitgelegd onlangs op het kantoor in sliedrecht waar wij een afspraak hadden met dhr x. en mevr. x van de afdeling klachten.

al met al om het kort te houden hebben wij recht op een vergoeding voor dubbele woonlasten,maar helaas is het zo dat in nederland een groot verschil zit tussen in je recht staan, en het daadwerkelijk ook krijgen.
tijdens het gesprek op kantoor sliedrecht met dhr x en mevr. x van de afdeling klachten zijn wij er door dhr. x ook op gewezen dat iedereen wel kan roepen dat ze verkeerd zijn voorgelicht (kortom, we worden nog even uitgemaakt voor leugenaars)
dit is echter geen steekhoudend argument gezien wij gewoon recht hebben op een vergoeding voor bijzondere bijstand gezien ons geringe inkomen! daarnaast…. waarom zou ik hier over gaan liegen??

indien hier niet binnen aanzienlijke termijn (aangezien dit nu al bijna 2 maanden aan de gang is) wordt opgelost stappen wij naar een advocaat zoals eerder aangegeven.

ik heb eerder hier dezelfde klacht geplaatst, echter na bemiddeling van de afdeling \’klachten\’ de klacht weer verwijderd omdat ik erg het gevoel had dat er begrip was voor onze huidige situatie. (ook had ik er een naam in geplaatst en dit is niet netjes)

helaas ook na het verwijderen van mijn eerste klacht blijft de sociale dienst een stugge houding aannemen en heb ik besloten de klacht weer online te plaatsen (ditmaal zonder persoonlijke namen).
de originele klacht is nog in bezit als screenshot en zal ik hier niet bijplaatsen gezien daar de namen van personen zichtbaar in zijn.

1. alsnog een vergoeding voor de dubbele woonlasten waar wij wel degelijk recht op hebben

2.een excuus aan mijn vrouw die hier huilend op de bank zit omdat er nauwelijks geld voor eten is!!!

3. misschien intern eens beter leren communiceren, anderen niet voor leugenaars uitmaken en mensen behandelen als mens ipv.als een nummer.

4. een afwijzing van de beide aanvragen bijzondere bijstand per post.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sociale dienst

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sociale dienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door shadynl