Klacht: Onterecht aanslagbiljet en onvriendelijke klantenservice.

op 05 juli 2012 over Lococensus in de categorie Waterschappen

Ik heb vandaag een aanslagbiljet met acceptgiro ontvangen van Lococensus Waterschap Regge en Dinkel. Dit is echter onterecht. Ik woon in een kamer van een studentenhuis en onze huur is inclusief dit soort belastingen. De huisbaas betaalt deze altijd. Ik woon hier al een aantal jaar en ben ook al een aantal jaar de persoon die hier het langst woont. Ook in de situatie van de huisbazen is niets veranderd. Ik heb dan ook nooit eerder deze aanslag ontvangen. Waarom krijg ik nu ineens deze aanslag? Ik hoop dat ze ‘gewoon’ hun administratie niet op orde hebben, of sturen ze echt met willekeur aanslagen in hoop dat deze worden betaald?

Ik heb hun nummer, 09000676 gebeld en kreeg hier Erik (of Eric) Brinkman aan de lijn. Hij zei meteen dat ik een bezwaarschrift moest indienen. Geen excuses voor het ongemak of iets dergelijks. Ik zei dat dit een fout van hun was en dat ik het vervelend vond dat IK deze fout moest oplossen door een bezwaarschrift te sturen. Maar toen vond Erik mij blijkbaar een lastige klant. Hij liet mij niet meer uitpraten. Ik zei dat ik nog vragen wilde stellen, maar hij heeft geen bevredigende antwoorden gegeven en HIJ heeft het gesprek beëindigd. Toen ik hem vroeg naar zijn naam wilde hij deze niet geven. Ik heb nogmaals gebeld om deze te achterhalen.

Ja, ik raakte geïrriteerd tijdens het gesprek maar ben ten alle tijden netjes gebleven! Ik vind het ongehoord dat ik zo ben afgewimpeld.

Ik wil dat Locosensus hun fout erkent en deze helemaal zelf oplost. Dus zelf een rekening stuurt naar de huisbaas en mij laat weten dat ik niet hoeft te betalen.

En deze klacht meenemen op het volgende beoordelingsgesprek van Erik Brinkman zou ook niet verkeerd zijn.

Reactie van de melder van de klacht hho

5 jaren geleden - Update: Ik heb toch maar zelf een bezwaar aangemaakt, ondanks dat ik vind dat ze zelf hun eigen fouten moeten oplossen. Dit om problemen te voorkomen. Het ging wel redelijk handig via hun website. Ik hoop dat dit werkt.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lococensus in behandeling genomen

Lococensus

Heeft op 09 juli 2012 om 16:17 geantwoord

De klant heeft de juiste weg bewandeld door bezwaar tegen de aanslag te maken via de website. Lococensus betreurt het dat het tefoongesprek onaangenaam is verlopen; met de betreffende medewerker wordt dit besproken.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lococensus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lococensus beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door hho