Klacht: Onprofessionele en extreem onvriendelijke klantenservice medewerkers

op 05 augustus 2016 over Alliantie in de categorie Woningcorporaties

Ik heb sinds Januari 2015 onze parkeerplaats opgezegd, hier betaalden wij €50 p.m voor. Wij zijn persoonlijk naar het hoofdkantoor geweest om de sleutel in te leveren voor de toegang van parkeerplaats en netjes een formulier ingevuld voor het opzeggen van de parkeerplaats. Vervolgens kregen wij toen elke maand opnieuw een rekening toegestuurd van €50 voor de parkeerplaats. Wij hebben meerdere malen contact opgenomen om door te geven dat wij dit hebben opgezegd en hier geen toegang meer voor hebben. Toen werd er ons verteld door de klantenservice medewerkers dat we de acceptgiro’s moeten negeren en dat er een fout in het systeem ligt, maar dat wij verder niet hoeven te betalen of zorgen te maken hierover. Elke maand gooiden wij de acceptgiro’s de prullenbak in. Onlangs is er een brief binnengekomen van de deurwaarder over een hoog bedrag van de parkeerplaats. Ik heb toen vandaag contact opgenomen met de klantenservice. De eerste mevrouw die ik sprak bleef mij om een adres vragen van de parkeerplaats en ik gaf steeds aan dat de parkeerplaats achter het gebouw staat en verder geen eigen adres heeft, toen vroeg ze om een klantennummer die ik toen niet bij de hand had maar best wou opzoeken. Mevrouw begon toen heel eigenwijs te praten en een beetje aan de beledigende kant te praten. Ik heb me toen nog even rustig gehouden totdat mevrouw begon te schreeuwen toen heb ik gezegd dat ze niet hoeft te schreeuwen en dat dit mij allemaal in de eerste instantie onterecht is aangedaan. Ik heb toen het gesprek beeindigd.

Ik heb toen nogmaals gebeld, nadat ik de klantennummer erbij had gepakt. De mevrouw die ik aan de telefoon had deed heel normaal totdat ik haar vertelde dat ik het vorige gesprek heb moeten beeindigen aangezien dit erg onprettig verliep. Ik merkte toen direct een switch in haar toon. Ik heb toen weer hetzelfde verhaal uitgelegd over de parkeerplaats en het enige wat ze mij kon vertellen is dat ik een bewijs nodig heb van het opgezeggen van de parkeerplaats. Ik heb gezegd dat we hier geen bewijs van hebben meegekregen en dat het alleen een formulier was die wij hebben ingevuld op het kantoor. Zij bleef toen vragen over het bewijs, ik gaf aan dat ik geen bewijs heb. Mevrouw vond zichzelf toen in zo een hoge positie om mij te adviseren dat het niet slim was om geen bewijs mee te nemen. Ik gaf aan dat het een formulier was en een wijziging in het systeem, wij kregen geen bewijs mee. Ik zei toen dat ik nu juist een bewijs moet hebben om dit aan te geven bij de deurwaarder want dit is een onterechte betaling. Toen begon mevrouw erg beledigd te praten, heel langzaam en hardop alsof ik geen Nederlands verstond. Daar bovenop zei ze ook nog dat ik het gewoon moet betalen sinds ik geen bewijs heb, zoals in haar woorden ”Ik zeg dan, gewoon betalen”, terwijl zij alleen maar een klantenservice medewerker is en helemaal niet bevoegd is om beslissingen te maken. Ik adviseerde mevrouw toen om op een normale wijze met mij een gesprek aan te gaan en dat ik gewoon goed Nederlands versta en spreek. Mevrouw was toen heel snel om te zeggen ”Nou mevrouw, ik ga anders de verbinding verbreken”, en dit allemaal nadat ik geduld heb gehad maar haar attitude door het hele gesprek heen. Ik heb toen aangegeven dat ik dan maar liever zelf ophang, en dat heb ik toen ook gedaan, voor de tweede keer op 1 dag.

Ik ben toen naar het hoofdkantoor gegaan vanmiddag. De balie medewerker is toen in het systeem gaan kijken en toen ik aangaf dat ik de parkeerplaats begin 2015 had opgezegd, legde zij uit dat ze toen zijn overgestapt naar een nieuwe systeem toendertijd en dat het toen verkeerd is gegaan. Zij heeft haar collega erbij geroepen die toen ook bevestigde dat er een opzeggingsformulier in het systeem staat en de collega dat voor mij zou recht trekken bij de deurwaarder. Ik beschik nu over een kopie van die opzeggginsformulier, als bewijs. Verder hoef ik de deurwaarder niet meer te betalen en is het probleem nu recht getrokken maar ben ik nog erg geirriteerd over de 2 klantenservice medewerkers die ondanks dat ik in een onterechte situatie zat mij geen geduld, begrip of respect toonden en dat is onacceptabel.

Zij hebben helemaal niet naar mij geluisterd en daarom gefaald om achter de juiste informatie te komen, door bijvoorbeeld te kijken in het oude systeem waar de uitschrijvingsformulier in te vinden was, zoals de baliemedewerker dat heeft kunnen vinden.

1. Als ik de volgende keer bel, ik een normale gesprek aan kan gaan met klantenservice medewerkers en niet schreeuwende, onbeleefde mensen aan de telefoon krijg die geen zin hebben om te helpen.

2. Medewerkers van de klantenservice niet zomaar uitspraken laten doen over beslissingen van betalingen in een onzekere situatie.

3. Ik wil dat ze hun excuses aanbieden namens die medewerkers, want zoals het achteraf blijkt had ik gelijk en ben heb ik toch moeten accepteren dat er 2 erg onvriendelijke medewerkers tegen mij hebben zitten schreeuwen en heel beledigend hebben gedragen tegenover mij.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alliantie

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alliantie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door basmabarka