Klacht: Onprofessioneel advies hypotheek

op 06 december 2016 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

Medio februari heb ik mij laten adviseren bij de hypotheker in Sittard, het betrof een zelfbouwplan dus bouw in eigen beheer. De fiscalist R.M. van de hypotheker Sittard had mij geadviseerd een maatwerkadvies te verzorgen welke optimaal paste bij mijn persoonlijke situatie en wensen, hiervoor rekende heer R.M. 3000 euro (minder was niet bespreekbaar), maar hiervoor zou hij wel de meest ideale hypotheekcombinaties selecteren.
Met het persoonlijk hypotheekadvies heb ik ingestemd en met het inhoudelijke hypotheekvoorstel heb ik schriftelijk akkoord gegeven, helaas had ik op dat moment nog geen sluitende begroting van de bouw daar de vergunning nog niet was vrijgegeven inzake het bouwvoornemen. De hypotheker Sittard heet mij schriftelijk bevestigd dat de hypotheek klaar stond en dat alleen nog een getekende aannemingsovereenkomst aangeleverd diende te worden.

Medio november was de vergunning rond en de aannemer kon de finale begroting calculeren en vastleggen in een sluitende overeenkomst, daar de hypotheek klaar stond en ik dacht dat alles in kannen en kruiken was heb ik de aannemer gevraagd alvast te starten met het fundament eea. om de winter voor te blijven. Binnen enkele dagen na ontvangst van de getekende aannemingsovereenkomst had de hypotheker aangegeven dat de hypotheek verstrekker Aegon niet akkoord gaat met een zzp aannemer daar de insolventieverzekering ontbreekt, dit Is mosterd na de maaltijd. Ze vragen een getekende overeenkomst om je daarna in de financiele problemen te brengen, behoorlijk onprofessioneel en bijzonder slechte juridische en fiscale begeleiding.

Volledige schadeloosstelling

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

Bericht van De Hypotheker

8 maanden geleden - Beste Michel, Wat een vervelende situatie. Ik stuur je klacht en je gegevens door naar onze afdeling Consumentengeschillen. Zij zullen contact met je opnemen. Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen, afd. Webcare bij De Hypotheker

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 27 juni 2017 om 16:47 geantwoord

Wij beschouwen deze klacht als ongegrond, aangezien de heer Pijls niet heeft kunnen voldoen aan alle hypotheekvoorbehouden, waardoor de aanvraag niet is doorgegaan. Hij was op de hoogte van wat hij aan moest leveren bij de geldverstrekker en is daarover meerdere keren benaderd door De Hypotheker. Er zijn extra oplossingen aangedragen, waarin de heer Pijls niet mee wilde gaan. Hij zou de kwestie nog voorleggen aan verschillende instanties, hiervan hebben wij (nog) niets vernomen. De hypotheek is inmiddels elders afgesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door Michelxx