Klacht: Onnodige hoge kosten verkeerde diagnose

Herken je dat gevoel! Een herinnering op je deurmat krijgen, je maakt het open en je voelt de onmacht! Je wordt steeds kwader want je weet je moet deze rekening betalen ook al is hij onterecht je staat met je rug tegen de muur en het is hun woord tegen die van jou! šŸ„²

Het overkwam mij een week of acht geleden. Ik ging met een van mijn honden naar de dierenarts niet wetend wat mij nog allemaal boven het hoofd zou hangen.

Kereltje had last van zijn oog en er werd een ogentest gedaan, je ziet het oplichten maar gaat ervanuit dat de dierenarts dit ook ziet. Ze schrijft medicatie voor en je en adviseert een hondje met slechte conditie ook nog even een gebitsreiniging te doen.

Als eigenaar wil je niet dat je dier pijn heeft dus je maakt de afspraak voor een gebitsbehandeling en neemt de oog druppels mee. Oogdruppels die achteraf dus nooit had meegegeven mogen worden en de situatie heeft laten escaleren! Maar de schuld wordt bij de hond neerlegd, want die zou weleens gekrabd hebben en er was ineens geen oplichting van het oog want ik als klant had wellicht alleen de groene kleur gezien en dit is normaal!

Helaas voor hun de pech dat ik geen normale klant ben maar de nodige ervaring heb en ook de nodige kennis, zodat ik wel degelijk weet hoe het eruit ziet! Alleen geen medicatie gestudeerd dus ja dat van die druppels wist ik niet helaas….

Vanaf dat moment komen we in een rollercoaster, de ene communicatie fout na de ander wordt gemaakt! Aanpassen dossiers, verkeerde medicatie voorgeschreven, geschiedenis niet goed nagekeken… En allemaal elkaar de hand boven het hoofd houden want het lag allemaal aan de hond zelf en aan mij.

Ondanks dat je bewijzen hebt houd men vol! En ik als consument draai er voor op! Uit coulante (euh ja want ze zijn niet fout maar willen wel iets tegemoet komen) wordt er iets van de factuur afgehaald! Puntje van de ijsberg want er staat nog een bedrag open wat niet had gehoeven als er normaal was gecommuniceerd! Als ze eerlijk waren geweest. Ik trek aan het kortste eind en moet nu bloeden voor mijn vertrouwen die ik in hun had( welke nu echt helemaal weg is)

Tip voor andere mensen:
Ga nooit alleen naar de dierenarts of neem via je mobiel alles op.
Neem alle telefoon gesprekken op en meld dit netjes!
Vraag een schriftelijke bevestiging van iedere afspraak die er gemaakt wordt, alsof tussentijds inzage in het dossier!
on gaan. De dierenartsen houden elkaar de hand boven het hoofd en jij als klant ben gewoon de ā€œlulā€ en moet betalen…. ik

En gelukkig na second opinion ventje er bovenop gekregen.

Onmacht en woede dat is wat ik voel…..

Credit nota en niet die 150 topje van de ijsberg. In mijn optiek is de enige terechte nota de eerste consult met druppels en pexion tabletten en alles erna is gevolg van....

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Graafschap dierenartsen Vorden nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fam Willemsen