Klacht: Onnodig studievertraging opgelopen dankzij gebrek aan informatie over de termijnen voor het inschrijven voor vakken en toetsen

op 22 september 2017 over Haagse Hogeschool in de categorie Adviezen, Opleiding

De Haagse Hogeschool heeft al 3 jaar problemen met de IT-systemen.

Normaliter worden alle studenten via de email geïnformeerd over inschrijfdata voor vakken en toetsen, echter zijn er al 3 jaar problemen omdat de emails niet aan alle studenten worden verstuurd en ik ben daar 1 van.

Dit werd voorheen gecompenseerd doordat studenten zich handmatig konden laten inschrijven bij het secretariaat van Bestuur Recht en Veiligheid maar dat is sinds dit jaar niet langer mogelijk.

Dit studiejaar heb ik wederom geen email ontvangen over de inschrijfdata voor de vakken en toetsen waardoor ik mij niet heb kunnen inschrijven en hierdoor kan ik niet deelnemen aan tentamens of toetsen tot en met blok 3.

Dit houdt in dat ik tot en met januari collegeld betaal voor niks, want ik kan niet deelnemen aan vakken of tentamens.

Verder heeft de Haagse Hogeschool een inlogportaal voor studenten waarop opleidingsberichten verschijnen. De Haagse Hogeschool weet al langer dat studenten geen emails ontvangen vanwege hun IT-systemen maar het onderneemt geen moeite om dit op te lossen.

De Haagse Hogeschool zou makkelijk dit probleem kunnen omzeilen door de informatie te delen via opleidingsberichten omdat iedere student deze kan lezen.

De Haagse Hogeschool heeft via de opleidingsberichten wel op de mogelijkheid voor na-inschrijving gewezen, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleent en geeft geen garantie op inschrijving voor vakken of tentamens. Zie het bericht hieronder:

Beste studenten,

Hierbij een bericht voor 2e, 3e en 4e jaars studenten, die zich onverhoopt gedurende de reguliere tentamen inschrijfperiode niet hebben ingeschreven voor een (deel)toets voor blok 1.

Let op: Hierbij worden alle toetsvormen bedoeld zoals (schriftelijke) tentamens, opdrachten, projecten etc.

Jullie kunnen je voor na-inschrijving in persoon melden bij de balie van het faculteitsbureau (SL 4.82) op maandagochtend 23 oktober 2017 tussen 9:00-11:00 uur in onderwijsweek 8.

Jullie hebben uitdrukkelijk geen recht op na-inschrijving en er is geen garantie dat na-inschrijving mogelijk is. Dit vanwege het feit dat er op basis van binnenkomst bij de na-inschrijving, er gekeken wordt naar de planning of er nog plaatsen beschikbaar zijn. Dit is vastgesteld in de toetsregeling 2017-2018, Artikel 4.7.

Mochten jullie hier vragen over hebben, dan kunnen jullie een email sturen naar: BRV@hhs.nl of telefonisch contact opnemen met 070-4458320 (balie van het faculteitsbureau).

De faculteit Bestuur, Recht en Veiligheid

Als ze dit wel kunnen vermelden in de opleidingsberichten, waarom kan de Haagse Hogeschool dan niet een opleidingsbericht plaatsen waarin de inschrijfdata voor vakken vermeld staan zodat men zich gewoon op tijd kan inschrijven?

Dat zou het leven van zowel de studenten als de medewerkers van de Haagse Hogeschool een stuk makkelijker maken. Nu loop ik studievertraging op omdat de Haagse Hogeschool niet duidelijk communiceert aan studenten wat ze wanneer moeten doen.

Wanneer ik wordt ingeschreven voor het Keuzevak Capita Selecta Europees Recht 1 voor blok 1 en het Keuzevak Vreemdelingenrecht voor blok 2 en kan deelnemen aan de tentamens

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Haagse Hogeschool

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Haagse Hogeschool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door @lExandra