Klacht: Onjuiste informatie

op 21 juni 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

In Juni vorig jaar heb ik mij telefonisch opgegeven voor de HBO Associate Degree HRM. Omdat ik niet over de juiste vooropleiding beschik heb ik gevraagd omtrent de toelatingseisen, hier werd mij telefonisch toegezegd dat ik eerst een 21+ test moest halen voordat ik werd toegelaten.

Vervolgens wordt er een nota van bijna 11000 euro verstuurd, en gezegd dat die eerst voldaan moet worden, en als ik niet wordt toegelaten dat er dan gezocht wordt voor een alternatief. Zo is dat niet telefonisch afgesproken, en heb ook geen onderwijsovereenkomst of dergelijke ondertekent. Vervolgens mailcontact gehad, en de nota werd vooruit geschoven als ik de startdatum zou veranderen middels een wijzigingsformulier.
Dit gedaan, en nog wat andere correspondentie gevoerd, waar vervolgens niet meer op gereageerd wordt.

Nu weet ik alsnog niet waar ik aan toe ben; en snap niet dat iets bindend kan zijn zonder een handtekening.

Nakomen van afspraken, en eerst een toelatingstest voordat de opleiding start ipv nota sturen. Dan weet ik waar ik aan toe ben, heb specifiek voor deze opleiding gekozen, en zit niet te wachten op een alternatief.

Bij bijvoorbeeld voltijd opleidingen wordt altijd eerst een toelatingstest gedaan, als je niet aan de toelatingseisen voldoet.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 13 juli 2017 om 15:35 geantwoord

Geachte mevrouw Koeman,

Uw studieadviseur heeft naar aanleiding van uw bericht contact opgenomen.
Voor aanvang van de opleiding wordt u als student verzocht documenten aan te leveren ten behoeve van uw toelatingsdossier. Na de beoordeling van uw persoonlijke toelatingsdossier wordt u, indien uw vooropleiding niet aan de toelatingseisen voldoet en u ouder dan 21 jaar bent, uitgenodigd voor de 21+ toets. De toets bestaat uit een digitale test en persoonlijk gesprek, waarna uw toelating tot de opleiding wordt vastgesteld. Informatie over deze toets is inmiddels naar u verzonden.

Heeft u nog vragen neemt u dan gerust contact met ons op via telefoonnummer : 035 6400 411 of middels een e-mail naar info@ncoi.nl.

Hartelijke groet,
NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Jkoeman