Klacht: onjuiste bekeuring

op 03 juni 2016 over Politie in de categorie

Een bekende vriend van mij heeft onvoldoende bekeuring gekregen, is “gemazzeld “door betreff. politieagent ( weet de naam niet ) deze heeft dit ook aan betrokk. bevestigd.Situatie: in de nacht van 31 mei – 1 juni j.l. heeft dhr. j. Timmer, geb. 23.03.71 en wonende te Kantoorstr. 2a, 1791 CE, Den Burg – Texel. Betrokk. heeft met een zeer hoog alcoholpercentage ( geblek. na blaastest) een verbodsbord genegeerd ( Badweg Kogerstrand Texel), wilde op ’t strand een kennis ophalen die daar onwel was geworden. Had geen rijbewijs bij zich, teveel gedronken, verbodsbord genegeerd en krijgt van betreff. agent alleen een boete voor het negeren verbodsb. t.w. € 130,00.Geen bekeuring voor een te hoog alcoholperc., geen inname rijbewijs en / of sleutel !! Reden volgens de agent is dat hij niet heeft gezien dat betrokk. zelf heeft gereden!
Vreemd, want betrokk. krijgt wel een boete voor het negeren van ’t verbodsbord, daarmee kennelijk aangenomen dat betrokk. wel heeft gereden !! Zelf heb ik voor een dergelijke situatie, met veel minder alcoholperc. , een heel hoge boete gehad: een wegens het op een haagje rijden rechterkant van de weg ( moest uitwijken voor tegenligger ) en een i.v.m. een te hoog alcoholperc ( paar wijntjes gedronken op verjaardag vriendin ), boete samen: ruim € 600,00 en volgen van een cursus door RDW. Ik begrijp hier niet waarom betrokk. zo’n lage boete krijgt en het rijbewijs niet wordt ingetrokken !
Met mijn ongeval kon ook niet worden geconstateerd dat ik zelf heb / had gereden, want ik stond naast mijn auto !! Ik vraag mij af welke criteria er door de politie wordt gehanteerd ? Er wordt op deze manier met verschillende maten gemeten…..in dit geval wil ik dan ook een deel van mijn geld terug ! Daarbij kunnen we aannemen dat betrokk. onder flinke invloed heeft gereden, voordat hij vast kwam te zitten op het strand

Ik ben pas tevreden als ik een duidelijk antwoord krijg op mijn vragen en een deel van boetebetaling retour ontvang

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door elly westdorp